Ventetid

Ved det kan være lidt svært at svare på, men måske nogen har nogle eksempler
alligevel...
Er der nogen der kan forklare mig hvorfor det nogen gange kan være at et
givent stykke elektronik ikke virker. Når man så tager batterierne ud,
venter lidt og sætter dem i igen, så virker det. Kan tænke mig til at en
eller anden digital-regneenhed er gået i en fejlstilstand som den ikke kan
komme ud af uden en genstart. Kan der være andre problemer der løses af
dette simple indgreb?

Re: Ventetid
eksempler
Hmm ja det kunne eksempelvis være en termisk fejl, det kunne også være en
digital enhed som er blevet påvirket af "støj" såsom statisk påvirkning, som
har bevirket at enheden er kommet i en logisk tilstand som den ikke er
designet til - hvorefter en "Power On Reset" er den eneste mulighed - Sådan
kunne man remse op i en evighed, oftest er det et dårligt design der er
skyld i den slags fænomener.

mvh
allan

Site Timeline