Value for money temperaturmåling?

Jeg har et ønske om at kunne måle temperaturer i området 15-35grd C.

Hvilken løsning har det bedste forhold mellem pris og præcision?

NB
Jeg har et multimeter, der tager et type K thermocouple.
Når jeg ser mig om på dét marked, lader +/- 1-2,5grd C til at være normen.

Kan det ikke gøres bedre til en fornuftig pris?
--
Steen Suder

Re: Value for money temperaturmåling?

I det måleområde ville jeg først kigge på en færdig chipløsning,
men det er selvfølgelig afhængig af hvad du skal måle på.
Der findes masser af muligheder, her er fx en der kun kræver
to ledere: http://datasheets.maxim-ic.com/en/ds/DS1825.pdf
Den har +/- 0,5 grad ved -10 til 85 grader.

Ivar Magnusson

Re: Value for money temperaturmåling?

Hvad med en Melexis MLX90614? http://www.sparkfun.com/products/9570

Kai

Re: Value for money temperaturmåling?

Hvis du ikke skal lave elektronisk dataopsamling, men blot aflæse
temperaturen, er et stegetermometer svært at slå, når det handler om
pris/præcision.

Jeg anvender sådan eet til f.eks. at måle kølepladetemperatur, og jeg
oplever en nøjagtighed på ca en grad C.

Hilsen Sven

Re: Value for money temperaturmåling?
Hej Steen