Udskiftning af strygejern-ledning

Jeg overvejer at udskifte ledningen på mit strygejern.
Stikket til stikkontakten har to ben men selve ledningen har 3
inderledere. Er det nødvendigt at købe ny ledning med tre inderledere
når der kun bruges 2?
Inde i strygejernet er der flg. 3 stik til ledningen: "E" (med
jordsymbol) samt "N" samt "L".
Jeg går ud fra at det kun er N og L jeg har brug for. E er vel til lande
hvor der er 3-benede stik?

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

http://www.sik.dk/Forbrugere/El/Goer-det-selv-el/Stikpropper-og-ledningsafbrydere

/Hans

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

Bare husk at bruge 'strygejernsledning' - det har en speciel varmefast
yderkappe.
--
OV1A Jens

 Hard work has a future pay-off. Laziness pays off now!

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

Ja, og er ekstra fleksibel.

--
Har vi mere smør?
www.harvimeresmør.dk

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

Mon den type kan købes i Bauhaus?

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

Muligvis - men jeg synes også at jeg så noget stof-isoleret ledning
sidst jeg var i Ilva (Odense) Husk at det skal være ganske varmefast.
I nødsfald kan genbrugsstationen muligvis hjælpe dig. (Læs: score en
ledning fra et udsmidt strygejern)

Bemærkning om 2 ledere plus jordledning: Jordlederen har kun praktisk
effekt når strygejernet sluttes til en stikkontakt med jordforbindelse,
schuko eller dansk stik med jordben eller noget andet.  Ellers er den
der kun for et syns skyld.

/Lars

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

og den nye ledning vil sikker være dyrere end et nyt strygejern.

mvh erik

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

Ah, 90 kr. for 2 meter og 5 kr. for et stik.

Re: Udskiftning af strygejern-ledning

hvis du vil udskifte den, så gå efter noget silikoneisoleret, den er
super fleksibel og varme resistent men koster 4 strygejern

mvh Erik

Site Timeline