Tyverisikring med hjælp af røg

Hej,

Undskyld i forvejen hvis det ikke er det rette forum at stille dette
spørgsmål.

For nogle år siden så jeg et indslag i TV-avisen i DR. Hvor et firma
havde lavet et tyverisikring med baseret på noget røg, som blev udløst
ved konstateret indbrud. Røgen skulle i den forbindelse skabe så ringe
udsyn at tyven vil have svært ved at orientere sig i rummet. Det
svarer til det røg man laver ved koncerter, vil jeg tro. Men hvad er
det for noget røg ??

Jeg går ud fra nogen som har kendskab til elektronik, som styrer
mængden af det røg der kommer ud, ved hvad det er, så derfor prøver
jeg her. Eller eventuelt hvad det firma hedder som laver den type
tyvesikring.

/Tom Frank

Re: Tyverisikring med hjælp af røg
Hej Tom

Der er intet elektronisk i den slags udstyr, det er en trykbeholder
der udløses og røgen er faktisk tåge, altså vand. Røgmaskiner
som man bruger til koncerter er ikke hurtige nok.

Du kan se mere her http://www.diamig.dk/index-2.htm

Mvh Max

Re: Tyverisikring med hjælp af røg

Ikke hvis du først skal varme teaterrøgmaskinen op, men hvis den er varm
kan man temmeligt hurtigt fylde en stue (afhængig af stue og
røgmaskinestørrelse), så du ikke kan se en hånd for dig.

Princippet i en teaterrøgmaskine er simpelt. Man tager et varmelegeme,
en pumpe og en dunk med noget røgvædske (bananolie?). Røgvædsken suger
man op af dunken og sprøjter ud på det varme varmelegeme og der dannes røg.
Der kan så suppleres op med nogle timere og pumpestyrringer osv, men det
er "kun til lir".

- Lars

Re: Tyverisikring med hjælp af røg
Hej Tom.

Væsken som bruges til at frembringe denne røg er noget, der hedder HeavyFog.
Røgen kommer ved at varme denne væske op meget hurtig og derved få en
forbrænding af væsken. Væsken er en form for glukose, eller hvordan men nu
staver det.

Det er det Århusianske firma Martin Professional, der udvikler og producere
disse tyveri sikringer.

Mvh
   Jan Thøgersen

Re: Tyverisikring med hjælp af røg

HeavyFog.
producere
Jeps, det er korrekt, det er netop en af gutterne fra Martin gruppen der har
udviklet disse "røgkanoner"
og de er vældig effektive, vi har dem på mit arbejde.

Mvh
Gert K.

Site Timeline