TV-kort i PC og støj + S-VHS kabellængde

Hejsa,

Jeg har netop fået et TV-kort til min Mac og generelt fungerer det godt,
men der er stor forskel på kvaliteten af billede på de forskellige
kanaler. Nogle har et pænt skarpt billede med kun lidt uro, mens andre
har tydelige striber. Der er altså et problem med støj.

Jeg kan også mærke at det kilder lidt, når jeg rører kortet. Kan man
gøre noget for at fjerne dette og vil det evt. hjælpe på støjen på
billedet?

En anden ting:

Kan et S-VHS kabel tåle at være 10-15 meter langt, evt. med forlængere
hvis der findes den slags? Vil billedet blive dårligt?

Jeg har en TV-udgang i form af et S-VHS stik på mit grafikkort og vil
gerne have de optagne programmer ud på mit TV, som dog står i et andet
rum, så kablet bliver altså lidt langt.

Tak på forhånd!

--
Mvh.