TTL/rs232 converter

Hej Gruppe.

Jeg mangler en/flere converetere til at konvertere signalet på serielporten
på en AVR til RS232 på pc'en

Jeg har selv lavet en med en max232 og nogle lytter som virker fint.
Jeg skal bruge en 5-6 stykker mere og har ikke tid til selv at lave dem, kan
man ikke købe sådan noget ? Hvad skal jeg evt søge efter ?

Mvh
Anders

Re: TTL/rs232 converter

Du kan købe en chip der ligner en max232 der ikke skal bruge nogle
eksterne komponenter, så bliver det ikke nemmere. Kan dog ikke huske
hvad den hedder, men mener at kunne huske at det er maxim der laver dem.

--
Hilsen Mikkel Lund
Re: TTL/rs232 converter

http://www.tildesign.nl/rs232_ttl_converter-20107101P2N

Re: TTL/rs232 converter

Jeg har gennem tiden brugt en bunke FTDI TTL-232R kabler til det formål.
Al elektronikken er integreret i selve USB-stikket.

Se http://www.ftdichip.com /
Direkte link til e-shop
http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?productID49%&op=catalogue-product_info-null&prodCategoryID47%

Re: TTL/rs232 converter
http://apple.clickandbuild.com/cnb/shop/ftdichip?productID49%&op=catalogue-product_info-null&prodCategoryID47 %

Ups, havde ikke bemærket at det skulle være noget så "gammel dags" som RS232
til seriel TTL. Mit link er USB til seriel TTL.

Site Timeline