Transformator

Hej,

Jeg har en mp3 afspiller der bruger AAA 1,5 Volts batteri.

Når jeg er hjemme vil jeg gerne benytte min lyskontakt, jeg tænkt så på at
købe en 1,5V transformator og tilslut min mp3 afspiller, hvad siger I ???
kan dette lad sig gøre ??? og hvad med Ampere .......???

Mvh
Rachid

Re: Transformator

har den ikke et DC stik inbygget / evt køre fra USB ?

Det nærmeste du kommer billigt er nok sådan en fyr her :
http://www.thansen.dk/product.asp?c45%6471725&n46%9331449&pn66%2680881

men den giver 3Volt ud som det mindste.. men det kan jo fixes med 3 1n4007 i
serie med forsynignen.... men jeg ville helt sikkert tjekke andre muligheder
inden

Kasper

Re: Transformator

at
???
muligheder

NEJ!!! Den transformer, du anbefaler manden er overhovedet ikke
stabiliseret. De angivne spændinger er noget, den afgiver ved angivne
belastninger. Ved faldende belastning, stiger spændingen. Jeg ville ikke
turde. Som der er skrevet før, - så brug opladelige, så er du sikker.

Erling

Re: Transformator

Du har sikkert ret, men der står nu ingen steder den ikke er stabaliseret...

Jeg har faktsik en lignende der sidder en secondoary swticher på...

Kasper

Re: Transformator

stabaliseret...

OK, men jeg ville som mindste, måle, hvad der kom ud af en sådan, før
anvendelse, idet forsøget evt. kunne blive for dyrt.

Erling

Re: Transformator
Hej Repzak,

tak for svaret, Men jeg vil bruge den, uden at være afhængige af min pc, det
andet er at jeg tænke på at 1,5 transformator som jeg tilslutter direkte til
+ og - pollen.

mvh
Rachid

Re: Transformator

det
til

Jeg ville da foretrække at bruge genopladelige. 4 stk koster ikke alverden,
laderen behøver heller ikke være dyr. Og frem for alt, så laver man ikke
nogle dyre fejltagelser ;o)

mvh
Ebbe

Re: Transformator

Det kan slet ikke betale sig, køb et sæt genopladelige batterier og en
lader.

Re: Transformator
Tak til jer alle,

det var nu mere for at lære lidt om elektronik, men ellers mange tak.

Rachid