trafo og kondensatore spørgsmål - Page 2

Re: trafo og kondensatore spørgsmål
Ja, men det er jo ikke lige badunstrammere og for den sags skyld
cykel-pedaler man diskuterer i en elektronik gruppe
--
*** Calle ***

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Det gør skruer af den ene og den anden slags så sandelig heller ikke -
uanset hvem, der startede.:-)
Karsten H. Jensen

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Ved en lille stikprøvekontrol, erfarede jeg at en del modstande er med
højregevind.

Mvh. Uffe Ravn

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Det vil sige, at den absolut ikke ville kunne bruges som
faseudligningshybridenhed? Ved din stikprøvekontrol må din erfaring vel
være, at den er lettest at gennemføre ved de noget ældre Vitrohm modstande -
dem fra Vanløse. Jeg vil mene, at stikprøvekontrol på andre typer vil
medføre for store ændringer i specifikationskravene - specielt ved
glasserede typer alt afhængig af fremgangsmåden ved stikprøven.
Karsten H. Jensen

Re: trafo og kondensatore spørgsmål
Hej Søren

Strengt taget var det faktisk et fornuftigt forslag.

Mvh Max

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Vil du sætte 60.000uF efter en 1A forsyning ?

Og 0,12 F efter 0,8 A vikling ???

Jeg ville smide maks 5 stks 4700/63Volt på 30 volten og 4-5 stk 4700/16
volt på "gløden " (6 volt).

       News.sonofon.dk er nu nede igen.
 Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,
Re: trafo og kondensatore spørgsmål
On Mon, 29 Aug 2005 19:13:23 +0200, "Klaus D. Mikkelsen"

tak for hjælpen alle sammen.. regner med at smutte ned i den nærmeste
elektronik biks for at høre lidt priser.. men der ryger min 60000uf på
har hørt den men vil holde mig til det der står i de papirer jeg
har... kan sendes som rar fil hvis ønskes.. smid en mail :-)

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Personligt ville jeg opgradere min transformer og nedgradere
kondensatorbanken.

Hvad fedt er der i at have ,12F når transformatoren er "minutter" om at
lade den op igen efter et kraftigt strømtræk ?