trafo og kondensatore spørgsmål

jeg er igang med at finde ud af hva en lille strømforsyning vil løbe
op i og håber i ka hjælpe lidt. jeg ka nemlig aldrig finde ud af
trafoerne...
det drejer sig om:

24-30v 1A
6v 0,8A

kondensatore er som sådan ik noget problem.. der ska bare bruges en
del

60000 uF 40-50v
60000-120000 uF 10-15v

kender i et sted hvor det hele ka købes samlet???
på forhånd tak

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Hvis du vil have de kondensatore i, ja så bliver den meget dyr, hvor har
du de opgivelser fra ?

Mvh Max

Re: trafo og kondensatore spørgsmål
On Mon, 29 Aug 2005 08:35:07 +0200, "Max"

fra the bastard rør forforstærker..
det går nok hvis det er flere mindre der er koblet sammen

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

trafoen du snakker om koster mindre en en enkelt af dine lytter..
(med mindre den skal være viklet af en jomfruelig nonne i måneskin, mens
Nepton skygger for Mars)
Kobberet skal naturligvis også være HELT specielt for at det kan fungere...
Se, om ikke det er billigere og ligeså godt at se på på noget ultra-low
noice regulator, som så godtnok ikke helt har imponatoreffekten fra de
håndgranat store elektrolytter....

Mvh
Morten

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Har du en link tiel et diagram ?

Mvh Max

Re: trafo og kondensatore spørgsmål
Stjålet fra www.pc-elektronik.dk
enten 2 x 12V - 2 x 1,25A eller 2 x 15V - 2 x 1A
Pris  små 140  kr

Ring til ham

 60000 uF 40-50v
Hvad med 22000 uF 63V til omk. 140 kr

60000-120000 uF 10-15v
Hvad med 10000 uF 16V til ca. 12,50

Men det nemmeste ved special ønsker er at ringe. Han har en del der ikke er
på nettet.

BHV

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Tror der mangler et nul (muligvis flere i prisen)
--
Hilsen Mikkel
------

Hvad ?

10.000uF/16Volt er da en ganske standard størrelse der ikke koster
alverden. Brinck angiver den til 15 kr på deres hjemmeside. Jeg gætter
på at vi køber dem hjem til en 3-4 kr stykket.

Men skal det være en ultrahifirigtig med smøromvundne skrueterminaler og
jeg skal komme efter dig koster de nok lidt mere.

       News.sonofon.dk er nu nede igen.
 Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,
Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Jaja, den er fin. Men spørger kan ikke efter 120.000 og 60.000 µF. Så
mangler der et nul når du forslår 10.000µF.

--
Hilsen Mikkel
------

Aaah - my mistake. Selvom 0,12 og 0,06F er totalt overkill !!!

       News.sonofon.dk er nu nede igen.
 Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,
Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Gad vide hvad strøm trækket er ved opstart ? hint mere end 1 A :-)

mvh
Lars G

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Parallelkobling på en printplade. Så kan bro og startup relæ også være på
printet. Det gjorde jeg i min strømforsyning. Havde et hav 1000uF/63V og
satte 15 stk parallel til en 7,5A lab. strømforsyning. Satte en modstand og
et relæ parallel for at mindske strømpulsen i broen. Jeg trak så relæet
efter 5 - 6 sek.

Benny

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Med venstregeving på minusterminalen ;)

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Helst med linksgevind på minusterminalen ;)

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Folien SKAL være rullet op af en blid jomfru i måneskin under en eg på en
galgebakke.
 - Det glemte du rent, Søren

/Morten

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

-nu, hvor vi er ude i det okulte (og rent OT), har jeg hørt, at der
findes kondensatorer, der er rullet den anden vej, og er særligt
velegnede til venstre kanal i en stereooo forstærker. Er der nogen, der
kan bekræfte det?

Bo //

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Hej Bo ;-)

Hvis referencen er venstre, er det vel dem til højre kanal der skal vare
rullet den anden vej?

Yderligere anvendelsformål kunne være til at forbedre CMRR på en ballanceret
indgang.

Jeg mener i øvrigt at det var Pioneer der i 90erne reklamerede med at en af
deres forstærkere var lavet med spejlvendt printudlæg i højre kanal.

Husk i øvrigt at også modstande er "viklet" en vej, med mindre vi
selvfølgelig taler om kulmasse modstande.

Er det forresten højre- eller links-gevind?

I øvrigt er det sjovt at diskutere HiFi-woodo, i en gruppe af overvejende
seriøse og teknisk funderede mennesker.

Er der i øvrigt nogen der kan fortælle mig den eksakt rigtige farvecode, for
den grønne maling jeg skal bruge til at male mit 10m Toslinkkabel fra PC til
DAC med?

Det er lykkes mig at skrælle den sorte flex af, og efter malingen med
diferentialfarven, er det tanken at omvikle kablet med Newzelansk fåreuld
vædet i økologisk koldpresset Svensk lindolie. ;-)

Jeg anvender Toshibas TX/RX176

Mvh .Uffe Ravn

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Det afhænger af, hvilken ende, du finder +siden.
Karsten H. Jensen

Re: trafo og kondensatore spørgsmål
Vil du dermed sige, at der er forskellig gevind i hver ende af en skrue, og
at møtrikker derfor skal vende rigtigt for at passe. Du har da vist stået
for længe ved ætsekaret ;-)
--
*** Calle ***

Re: trafo og kondensatore spørgsmål

Næh, nu var det "+-siden" af en modstand, jeg mente.

I øvrigt eksisterer både links som right gevind glimragende sammen - en
bardunstrammer - også uden ætsninger.:-)
Karsten H. Jensen