TimerHex fil til Pic508

Jeg skal bruge en del timere til modelbanen.
Det jeg har brug for er, at en puls starter 5 timere som sender hver
en puls nE5%r tiden er udlF8%bet.
Tid er mellem 5 og 180 sek.
Jeg har kigget pE5% Pic 508 da den ikke krE6%ver andet en 5 modstande, og
jeg har en Brinck Br 875 som bla, kan brE6%nde 508.
Jeg har intet begreb om picprogrammering, men jeg hE5%ber at finde en
hex fil hvor jeg bare kan E6%ndre tids vE6%rdierne.
Jeg skal bruge 40/50 chip med hver sin tider.

Nogen der har/kan/kender et link.
Som jeg ser det mE5% det vE6%re ret simpelt for dem som kan, og jeg sE6%tte=
gerne en flaske pE5% hF8%jkant.

Mvh. Ole Vedel

Re: TimerHex fil til Pic508

Lige et par spørgs mål.

Når en indgang går høj så skal der gå mellem 5 og 180 sek inden udgangen
går høj ?

Men det er "fast" tid ud ønsker, som kun ændres under programering af
kredsen.

Ps
hvad er det du vil bruge de 5 modstande til ?

Re: TimerHex fil til Pic508

Indgangs pulsen kommer fra en Hallsensor som gE5%r hF8%j ca. 1 sek. nE5%r e=
bil eller tog kF8%rer over den. (alt efter hastighed)
Denne puls skal sE5% starte 5 timere som alle efter udlF8%b giver en hF8%j
puls ud.
Hvis indgangen fE5%r en ny puls fF8%r alle er udlF8%bet, mE5% den ikke
resette.
Eventuelt kunne en 6 intern timer slutte programmet efter 240 sek,
hvor efter kredsen er klar til et nyt forlF8%b.
Der vil ikke vE6%re 2 kredse hvor alle 5 timere er ens, sE5% derfor skal
jeg E6%ndre i hex filen fF8%r hver brE6%nding.
Jeg har et print med 5 stk. 555E8%r til at teste tider med.

Hvis du ser pE5%
http://www.tams-online.de/download/GB/LC_GB_2002.PDF
kan du se principet i dette. Jeg har brugt en del af Tams fE6%rdig
programmerede pics.

Udgangene skal gE5% til en optokobler i de fleste tilfE6%lde, da det de 5
udgange skal styre er delt ud pE5% mange forskelige trafo/
strF8%mforsynninger,derfor de 5 modstande.

Mvh. Ole Vedel

Site Timeline