TimerHex fil til Pic508

Jeg skal bruge en del timere til modelbanen. Det jeg har brug for er, at en puls starter 5 timere som sender hver en puls n=E5r tiden er udl=F8bet. Tid er mellem 5 og 180 sek. Jeg har kigget p=E5 Pic 508 da den ikke kr=E6ver andet en 5 modstande, og jeg har en Brinck Br 875 som bla, kan br=E6nde 508. Jeg har intet begreb om picprogrammering, men jeg h=E5ber at finde en hex fil hvor jeg bare kan =E6ndre tids v=E6rdierne. Jeg skal bruge 40/50 chip med hver sin tider.

Nogen der har/kan/kender et link. Som jeg ser det m=E5 det v=E6re ret simpelt for dem som kan, og jeg s=E6tte= r gerne en flaske p=E5 h=F8jkant.

Mvh. Ole Vedel

Reply to
Ole

Lige et par spørgs mål.

Når en indgang går høj så skal der gå mellem 5 og 180 sek inden udgangen går høj ?

Men det er "fast" tid ud ønsker, som kun ændres under programering af kredsen.

Ps hvad er det du vil bruge de 5 modstande til ?

Reply to
Lars G

Indgangs pulsen kommer fra en Hallsensor som g=E5r h=F8j ca. 1 sek. n=E5r e= n bil eller tog k=F8rer over den. (alt efter hastighed) Denne puls skal s=E5 starte 5 timere som alle efter udl=F8b giver en h=F8j puls ud. Hvis indgangen f=E5r en ny puls f=F8r alle er udl=F8bet, m=E5 den ikke resette. Eventuelt kunne en 6 intern timer slutte programmet efter 240 sek, hvor efter kredsen er klar til et nyt forl=F8b. Der vil ikke v=E6re 2 kredse hvor alle 5 timere er ens, s=E5 derfor skal jeg =E6ndre i hex filen f=F8r hver br=E6nding. Jeg har et print med 5 stk. 555=E8r til at teste tider med.

Hvis du ser p=E5

kan du se principet i dette. Jeg har brugt en del af Tams f=E6rdig programmerede pics.

Udgangene skal g=E5 til en optokobler i de fleste tilf=E6lde, da det de 5 udgange skal styre er delt ud p=E5 mange forskelige trafo/ str=F8mforsynninger,derfor de 5 modstande.

Mvh. Ole Vedel

Reply to
Ole