Thinkpad LCD display problem.

Hej.. Jeg har et problem med min fladskærm til en IBM thinkpad A20m. Den
har gennem længere tid haft et problem med, at lysstyrken går ned, hvis
man rører let ved skærmen. Men nu er den hel gal.. Nu skal man vride
lidt i skærmen før den går op på normal lysstyrke.

Så, som den filfinger jeg er, har jeg skilt sagerne ad for at prøve at
finde fejlen.

Jeg er nået hertil:
http://kom.aau.dk/~mhpe03/IBM-problem.JPG

Skærmen er klar og lys når jeg sætter fingeren her:
http://kom.aau.dk/~mhpe03/IBM-taend.JPG

Og går ned i lysstyrke og er lidt utydelig når jeg slipper:-/:
http://kom.aau.dk/~mhpe03/IBM-sluk.JPG

Jeg gætter på der er en løs forbindelse i det kabel ind til LCDen.

Mit spørgsmål er: Hvordan får jeg bedst forbindelse ind til LCDen igen.
Jeg tænkte på at skrabe lidt af kablet og lappe med en stump kabel.
Eller skal jeg bare opgive og prøve at finde en ny skærm?

Venlig Hilsen
Martin H. Pedersen
Aalborg

Site Timeline