svage lysstofrør

G'aften i hytterne

Jeg er lidt på jagt efter nogle tynde lysstofrør - gerne så små som
muligt (i diameter) - da de skal bruges til noget illumination i et
rack -  de nymodens sorte fronter på diverse audio udstyr gør det jo
til lidt af en opgave for øjnene at se hvad hulen knap man er ved at
trykke på

nogle ideer ?   (bortset fra skrald-hansens autogimmicks

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør

Hvad er der galt med dem, ud over at de naturligvis kan købes noget
billigere?

Mvh. Uffe Ravn

Re: svage lysstofrør

det lyder som noget brugbart ;)

Jeg har luret lidt på de koldkatoderør man bruger i f.eks en bærbar
pc,
--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør

Enten er jeg da blevet komplet fatsvag - og/eller trænger nye briller,
men hitte koldkatoderør på et af ovennævnte link, er åbenbarligen
udenfor min evne ;)

Kan du pinde det lidt mere ud ?

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør

Desværre ikke, jeg handler aldrig gennem deres hjemmesider, men i
butikkerne.
Faktisk er de begge et fast stop hver gang jeg er i kbh.

Skal du have noget med?

Mvh. Uffe Ravn

Re: svage lysstofrør

nøehhhh....  ikke sådan lige

(jeg er ved at grave mig gennem stalden ;)  Det er sgu artige ting,
der dukker op derovre)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør

Alternativ:
<http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId15%579&catalogId10%103&storeId14%&productId11%158&langId=-12&parentCats15%579 *15748*16082>

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: svage lysstofrør

Se - det var noget ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør

De er ret fine, havde dem i hånden i onsdags. Men prisen var lidt i
overkanten, nu jeg ikke havde noget at bruge dem til...

Købte til gengæld denne:
<http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId15%579&catalogId10%103&storeId14%&productId53%036&langId=-12&parentCats15%579 *16242>,
den gør sig godt over knægtens seng.

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: svage lysstofrør

Hmmmm....   Nu har jeg pludseligt forstået kvindelist ;)

Man finder noget fikst - gisper lidt over prisen - og overbeviser så
andre om at det skam er ganske nødvendigt ;)

Ahahhh !!

<grin>

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør
lø 04 mar 2006 10:50:18a satte  sig på en taburet og skrev følgende på et
stykke vådt franskbrød:

Nej der har du misforstået noget væsentligt.

Kvinder gisper ikke engang over prisen de køber det bare uanset om der er
råd og bagefter skal modparten så manipuleres til at føle at det var det
rigtige køb. MIndre vigtigt er det også om hun havde 2 af tingene i
forvejen. Når bare den tredie, fjerde, femte, sjett.... er i hus

Se DET er kvindelist ;-)

Re: svage lysstofrør

Det er ikke kun kvinder der lider af det "indkøbsgen"..
Jeg kender indtil mange elektronik & radioamatører der fylder skuffer,
skabe, hobbyrum, kælder og garage med alt muligt de render over som de
måske kan bruge til et projekt engang hvis det nu skal efterbygges i
flere eksemplarer. Nogle gange giver de endda penge for det. :-0

Jeg kender også fornemmelsen af at have ledt efte noget i et par måneder
da tilbudet kommer og man køber, for at se at et lige så godt eller
bedre tilbud dukker op måneden efter. Nogle gange skal jeg tage mig selv
gevaldigt i nakken for ikke at kigge på det igen..

/Lars

Re: svage lysstofrør
Her får du et svar i der måske matcher "skrald-hansens autogimmicks" selv om
du har skrevet: bortset.

Gå ned på genbrugspladsen og find en gammel scanner, i min HP scanner sidder
der et ca. 5mm lysstofrør. Jeg kunne forestille mig at det var samme teknik
i de fleste scannere. Alternativt kunne du købe den som reservedel.

JB

Re: svage lysstofrør

hmm...  jeg har da vist en udu scanner stående ;)

Herlig ide !

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør

"Skrald-hansen" - Må være samme firma som i et anden forum omtales som
"T-svansen". :D   -  De har alt muligt i gejl og reservedele til biler,
bare ikke lige til min Lupo og heller ikke noget så så seriøst som
ODB2-interfaces til bilens computer..  ^o)

Men tilbage til Topic, - HAr du tænkt i retning af lysdioder? Ikea har
fået nogle små søde runde og meget flade armaturer til ovenlys i reoler
og skabe. Desværre er lyset blåhvidt koldt. De har også nogle
stavformede LED-armaturer men den hvide indgår vist ikke i sortimentet.

Koldtlysrøret fra en scanener eller to er iøvrigt en genial ide som jeg
vil prøve at huske på.

/Lars

Re: svage lysstofrør

Fuldstændigt rigtigt opfattet

Jeg handler da der en gang i mellem, når jeg skal bruge noget fjollet
- men de er bestemt ikke bland favoritterne

Ja - og nej - de er for bøvlede til det jeg vil - jeg skal bruge jævn
lysfordeling, så indtil videre er det koldkatoderøret der fører

Den var faktisk rigtig god ;)

--
snipped-for-privacy@stevns.net

Stafetten - hvad hulen er det ?  Find selv svaret på
Re: svage lysstofrør

Du så mit første indlæg, gjorde du ikke ?

    Sonofon, er de bare inkompetente ?

Re: svage lysstofrør

Ja og Nej, Jeg så et link da jeg løb tråden igennem, som keg ikke fulgte
ikke i første omgsng.

Lad os endelig trampe lidt mere rundt i det så folk kan blive nysgerrige
og se hvor fikse de egentlig er.

<http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId15%579&catalogId10%103&storeId14%&productId11%158&langId=-12&parentCats15%579 *15748*16082>

Men det var egentlig disse her jeg først havde i tankerne..

http://www.ikea.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?topcategoryId15%579&catalogId10%103&storeId14%&productId63%832&langId=-12&parentCats15%579 *15748*16082

/Lars

Re: svage lysstofrør

Okay