Stepmotor og styre kredsløb, hjælp!

Sidder her med en stepmotor (med et 6 kantet spejl monteret) og det
tilhørende styre modul fra en gammel laser printer (vidst nok en Canon) som
jeg gerne vil have til at virker, men ved ikke hvordan. Håber i kan hjælpe
mig!!

På styrekredsløbet er der et 4 benet input stik som eneste eksterne
forbindelse. hvor af det ene tydeligvis er stel.
På printet står der: " TEC HSM-57G-JRMBK-25001"
Af IC'er er der:
TC9142P (Toshiba) DIP16, har ikke kunne finde et datablad på denne :(
3404AD DIP8, måske en opamp.
Den sidste kan jeg ikke aflæse fordi den er monteret med køleplade, det er
en DIP20, som styre forbindelserne til stepmotoren.

Er der nogen der kender til IC'en TC9142P eller endnu bedre, har en ide til
hvordan jeg vha. de 4 input ben styre motoren?

Mvh Thomas

Re: Stepmotor og styre kredsløb, hjælp!
 som styre forbindelserne til stepmotoren.

Som jeg tror er en børsteløs motor etc ting...

Tror ikke på det er en stepmotor, den vil sandsynligvis køre for langsom.

Kasper

Re: Stepmotor og styre kredsløb, hjælp!

Ved ikke hvad forskellen er : / så du har sikkert ret!

Mvh Thomas

Re: Stepmotor og styre kredsløb, hjælp!

Har fundet et datablad på en TC9242P/F og tror den er ben kompetibel med
TC9142P.

http://www.datasheetarchive.com/datasheet/pdf/10/1085965.html
Nederst på siden kan databladet downloades!

Og har fundet ud af følgende in/outputs til styrekredsløbes 4 ben:

ben 1: Output der er høj når motoren køre med rigtig hastighed.
ben 2: stel
ben 3: Lav = motor run, H = motor stop
ben 4: + spænding som jeg gætter mig til skal være 5volt?!?!?

Mvh Thomas

Re: Stepmotor og styre kredsløb, hjælp!
Weee. Nu køre den!

Den skulle helt op over 17,5V før motoren rotere med konstant hastighed!

Der er fandme lang fra 7volt (som var max i det datablad jeg sad med) til
17,5volt.
Troede faktisk at der var noget feedback der var røget en tur, men nej
lortet virker sq!

Mvh Thomas

Site Timeline