Stepdown switcher - inverting switcher - små og billige

Ja, og det findes der masser af, men typ er max. Vin 5,5V. Og jeg har desværre 7V.

Reply to
Ole Geisler

Ole Geisler skrev i en meddelelse:

Hej Ole,

Ved ikke om dette er et godt forslag, men prøv at kigge på

under DC/DC converters der har de nogle stepdown der kan klare op til 10V Vin med en effektivitet på 85% så vidt jeg husker. De er i SOT-25 hus

Mvh Gert K.

Reply to
GK

Hej Bo

Nu slipper jeg for at spørge om det er SkyTEM projektet - nogle kraftige strømpulser i en spole der størrelsesmæssigt passer med fletværksrammen og at det ikke må veje for meget.

Og så er det, som andre også skriver, et spændende projekt.

--
  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:

Tjah, det måtte jo slippe ud på et tidspunkt. Vi startede med det første TEM instrument for ca. 10 år siden. Siden har vi udviklet os fra ca

20Amp og 50m2 til 100Amp og 500m2. Vores teknikker til signalbehandling (rent analogt) og vores efterfølgende databehandling har gennemgået en MEGET stor udvikling.

Og vi bliver ved med at presse teknikkerne, da vi går fra at efterforske grundvand i DK-land osse kigger efter mineraler i store dele af Skandinavien.