Stepdown converter 220V->110V spørgsmål

Hej gruppe, jeg håber i kan hjælpe mig med følgende spørgsmål vedrørende
stepdown converter (hvad hedder sådan en egentlig på dansk? ;)

- Jeg har købt en PDA i USA, hvor de jo bruger 110V. Der står følgende i
manualen omkring opladning:

"should you need to charge your device through a 220/240 VAC outlet, be sure
to use a transformer type voltage converter labeled specifically for use
with 0-50 watt electronic products. Do not use high wattage voltage
converters intended for heater/hair-dryer applications. Use of these high
wattage converters may damage your equipment and void your warranty."

Er der nogen der kan fortælle mig hvor sådan noget kan købes (både butik og
på nettet). Og om der er andet man skal være opmærksom på/forsigtig med? Jeg
har ikke ligefrem lyst til at brænde mit nye hardware af ;)

Venlig hilsen
Emil

Re: Stepdown converter 220V->110V spørgsmål
og
Jeg
Jeg har for 30 min siden set en 220/110 converter i vinduet hos City Radio
(mener jeg den hedder) på Frederikssundsvej - København NV (starten af
Frederikssundsvej tæt ved Nørrebrogade) - lille biks med en masse fjernsyn
både indenfor og udenfor.
Jeg ved dog ikke om det er en "low wattage" udgave...
Men hvis du nu tilfældigvis boede i nærheden af Kbh NV kunne du jo kigge
forbi
- JL

Re: Stepdown converter 220V->110V spørgsmål

og

De fleste forretninger på min liste:
http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html

At det er en transformator og ikke en diode eller triac (det duer kun til
varmeapperater).

Re: Stepdown converter 220V->110V spørgsmål

Med andre ord: køb en der vejer som om at der er jern i den(det er der også)

Mvh.

Re: Stepdown converter 220V->110V spørgsmål

butik
til
også)

Ok, tak for rådene. Fandt en der passede i elektronik-lavpris.dk

Hilsen Emil

Site Timeline