Stel plan ?

Hej,

Jeg sidder og roder lidt med en chip som kræver et analog og digitalt
stelplan der er tale om 13 AGND ben, 13 AVCC ben, 13 DGND ben og 13 DVCC ben
så der er en del areal som skal dækkes :o)

heldigvis kan jeg let lave et stort plan omkring de forskellige ben .... men
!

Hvordan forbinder jeg AGND og DGND !?!

Min strømforsyning er en +5V der så forgrener sig i 2stk 3,3V forsyninger
(AVCC, DVCC) disse må jo selvfølgelig dele samme stel men når jeg laver stel
plan skal jeg så bare "skide det et stykke" og koble AGND og DGND sammen som
de nu engang er eller skal man koble stel planene sammen via nogle modstande
eller andet snavs ?

Hvad gør man ?

M.v.h.
Lasse

Re: Stel plan ?

Nu er jeg ikke helt 100 på at jeg har opfattet spørgsmålet rigtigt, men hvis
du spørger om den rigtige måde at forbinde dit AGND med dit DGND så er det
oplagt at lave forbindelsen nede ved dine forsyninger (hvis du har seperat
An. og Dig forsyning) altså et stort stjernetel system, hvor du herefter
ikke behøver at lave stjernestel på den digitale del, men selvfølgelig gør
det på den analoge. Vigtigst af alt er at det analoge og digitale system
ikke kommer til at dele nogen impedanser (lederbaner) hvorved du vil få
digitale forstyrrelser i din analog stel, derved ser jeg din ide med
modstanden (hvis jeg forstår det rigtigt) som en skidt ide.

Min EMC teori er dog lidt rusten, så andre må lige rette mig hvis jeg er
fuld af lo.. ;-)

--
Morten

Site Timeline