Speeder pedal - til elektrisk styring

Hejsa

Har googlet lidt, men synes ikke jeg fandt hvad jeg søgte :-(

Leder efter en speeder pedal, der på en eller anden vis er udstyret med
en variabel modstand (potmeter), så den kan bruges til motorstyring i en
elektrisk sæbekassebil. Nogle bud på hvor jeg finder sådan en til
fornuftige penge?

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

 Har du overvejet at fÃ¥ fat i en pedal fra en symaskine? Jeg har
aldrig skilt sådan en ad selv, men der er da ihvertfald både pedal og
en eller anden form for hastighedsregulering.

--
/Wegge

Leder efter redundant peering af dk.*,linux.debian.*

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

Eller en wah-wah-pedal til guitar brug.

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring
Jeg tror næppe, at en sådan kan bære effekten i forbindelse med en
el-motor i den størrelse, der skal trække en sæbekassebil. Så skal det
da være med en form for thyristorstyring.

--
Ha' det rart. Karsten H. (7870)

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

Man bruger ofte en EMC med power-FET'er og en brushless (eller med brushes)
motor nu til dags. :-)

--
Ulrik Smed
Aarhus

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

En skrotplads der har bare nogenlunde moderne biler på lager.

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

Er en moderne speeder elektronisk styret? Eller skal jeg kigge efter en
ellert til ophug :-)

//Søren

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

Kig i Fordvognen, går der et kabel fra speederen til et sted i motoren?
Jeg har vidst ikke haft bil med mekanisk speeder siden 2004.....

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

Nice, må ned omkring huggeren en af dagene! Takker!

//Søren

Re: Speeder pedal - til elektrisk styring

Hvordan mistede du kørekortet ? ;-)

Site Timeline