Sony CD-afspiller snurrer ikke rundt af sig selv.

Hej gruppe.

Min ældre Sony CDP-312 cd-afspiller har problemer med at få motoren til at
snurre rundt. Jeg har åbnet for kassen, og ved at skubbe motoren en lille
smule så drejer den igen og cd-afspilleren virker (jeg kan stoppe cd'en og
slukke for afspilleren og alligevel snurrer motoren).

Men ellers er det tilfældigt hvornår motoren nægter at snurre rundt, og jeg
har ikke lyst til at åbne for cd-afspilleren hver gang for at få "motoren i
gang".

Jeg kan vise et par billeder af indmaden såfremt det hjælper på at finde
frem til problemet og løsningen.

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

Re: Sony CD-afspiller snurrer ikke rundt af sig selv.

jeg

Prøv at rense linsen lidt med en vatpind... motoren snurer ikke rundt før
laseren har detekteret en cd...

Kasper

Re: Sony CD-afspiller snurrer ikke rundt af sig selv.
Tror nu nærmere at det drejer sig om en smøring.

/ Brug WD40, som ikke udtører...

/ Qbic

Re: Sony CD-afspiller snurrer ikke rundt af sig selv.

Mmmmmm, præcist hvor skal jeg smøre? Jeg har vedlagt et billede af en del af
cd-afspilleren i dk.binaer:

Ellers hidtil tak for hjælpen. :)

--
Mvh / Best regards,
Jack, Copenhagen

Re: Sony CD-afspiller snurrer ikke rundt af sig selv.

To muligheder:

Laser defekt/beskidt = rens/skift.

Motor defekt = skift.
--