SMD lodning for prototype - Page 2

Re: SMD lodning for prototype

<snip>

Ja, du skal kigge efter "rework" udstyr, som egentlig er
beregnet til
at reparere med.
Jeg har selv en varmluftblæser fra Hakko (Cypax) som er
fortrinlig
til især udlodning.
Til at dispensere loddepasta kan du kigge hos
Teleinstruments afd. Ketec.
De har også manuelle pick'n place maskiner.

Ellers kan jeg foreslå en udflugt til Kgs. Lyngby, så kan du
lave det selv.
Jeg har alt udstyret stående, du skal bare medbringe
materialer.

For lige at være på tværs: Næste gang bestiller du tre
prototypeprint.
Får monteret trin 1 på det ene, trin 1+2 på det andet og det
tredje
fuldt monteret. Fidusen er at tre print koster det samme som
eet.
Printline skal alligevel lave et standardpanel, og der er
som regel plads til
fire print (mindst) på et panel.
Du bruger så lidt flere komponenter, men det kan
forhåbentlig ikke
vælte læsset.
Og så kan Bo Bjerre montere i en enkelt postgang.

Kender du www.leiton.de? De har lavet et enkelt print for
en af vores studerende. Hurtigt, billigt og godt.
Hans var kun dobbeltsidet, men til gengæld RO4003 laminat.

Det kan iøvrigt laves endnu billigere i Polen. Men det
kræver
næsten at man kan tale polsk for at det kan lykkes.

/Bo.

Re: SMD lodning for prototype

Super! det vil jeg tage et kig på.

Tak for tilbuddet! det ku' da egentlig være ganske hyggeligt  ;o)

Du siger noget - den vil jeg da lige tygge på weekend'en over.
Faktisk har jeg lige modtaget 12 prototyper i dag - og de er paneliseret
efter anvisning fra montagevirksomhed som her:
http://home21.inet.tele.dk/twh/page5/PCB-Panel.pdf

Nej dem kender jeg ikke, men det er helt sikkert nogle andre priser end de
7000,- kr. vi har betalt. Det må afprøves næste gang.

Ja en polak og en bornholmer - det er dømt til at gå galt... ;o)

Tak for de gode inputs...

Med venlig hilsen
Torben W. Hansen

Site Timeline