Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?

Jeg forsøger at simulere et kredsløb som indeholder en analog til
digitalconverter i OrCAD 9.2 med PSpice A/D 9.2....

Men jeg kan ikke finde nogen modeller for ADC'er overhovedet! Hverken lokalt
eller på internettet, hvordan kan dette være? Skyldes det en fejl 40(dvs mig
der ikke kan finde det) eller er der en teknisk grund til at man ikke
simulere den slags convertere?

Når jeg ser på produktspecifikationer på PSpice A/D så burde den indeholde
modeller for både ADC'ere og DAC'ere....

Nogen ideer?

MVH
  Thomas

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?

mig

Ja, læs i reference manualen, kapitlet om digitale komponenter, adsnittet om
"multi-bit A/D and D/A converter"

Eksempel:
U5 ADC(4) $G_DPWR $G_DGND Sig Ref 0 Conv Stat OvrRng Out3 Out2 Out1 Out0
ADCModel IO_STD

parametre til at bygge modellerne er ligeledes beskrevet her.

I modelbiblioteket dc_prim.lib kan du finde mange eksempler

-hvorfor bruger du en gammel PSpice. Den nye hedder 10.0

Bo //

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?

om

Lidt et problem da jeg ikke har den....måske den liggerpå CD'en...Jeg
studere på AUC og der har vi lov til at låne og installere orcad på vores
privat maskiner...

Ok, tak, det vil jeg kikke lidt på...

Well, det var den jeg kunne låne, man kan måske opgradere gratis?

MVH
  Thomas

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?
Den er ikke udsendt endnu ;-)) ihvertfald ikke i unison suiten
(på vej men ...)

--
/carsten

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?

Jo, og der er kommet en ServicePack-1 til den.

Om den er udsendet til folk med Unison pakker ved jeg ikke.

Bo //

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?
nope - har lige spurgt idag...
--
/carsten

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?

Hvorfor laver producenterne så ikke deres egne modeller når det er så
ligetil?

Hvad er der af nye features i 10.0 i forhold til 9.2 ?

Mvh.

--
Freewheel

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?

http://www.orcad.com/products/capturecis/default.asp
http://www.orcad.com/products/pspice/default.asp

-vi er vist efterhånden mange PSpice brugere :-))

Bo //

Re: Simulering af ADC'ere i PSpice A/D?
@nntp02.dk.telia.net:

Det er jo også et kanon stykke værktøj......så snart man lærer at bruge det
altså! Kan tit og ofte være svært at slippe af med fejlmeddelser og lign.

Apropros så skrev jeg en gang en mail til dig omkring et "convergence"
problem, men jeg fandt løsningen på det!

Mvh.

--
FreeWheel

Site Timeline