Sikring til cigartænder-stikket til GPS Y-kabel

Hej,

Jeg har en HP 2210 iPaq med GPS (modellen fra Bilka).

Sikringen til cigartænder-stikket til GPS/PPC Y-kablet er sprunget. Hvor kan
man købe sådan en sikring. Det er af den type med gennemsigtig glas i midten
og metal i enderne.

Det der undre mig lidt er at der trykt på sikring står:

6G1,6A 250V.

Da det er til en cigartænder er 250V så ikke mere end rigeligt ???

Sidder en elektriker evt. inde med sådanne eller skal jeg ind i en
elektronik forretning ???

/Tom Frank

Re: Sikring til cigartænder-stikket til GPS Y-kabel

Betyder bare at den også må sidde i 220 v apparater

sprunget.

Pas på. Hvorfor er den sprunget?. 6A er megen strøm hvis det er din iPac der
har gjort noget fejl.

/carsten

---
Afsendte mail er certificeret virus-fri
Re: Sikring til cigartænder-stikket til GPS Y-kabel
<SNIP>

der

Hvis du læser koden der står på sikringen, så er der altså tale om at det er
en 1,6 Amp sikring - 250 Volt.

De 250 volt betyder bare, at sikringen er godkendt til brug i 250-volt
installationer, altså dens mærkespænding. en sikring brænder altid over ved
dens mærkestrøm (ampere) ligegyldigt om man har tilsluttet 1 volt eller 250
volt.

Sikringen kan købes i enhver velsassorteret elektriker-forretning eller
elektronik-forretning (læs: ikke fona, men Brinck elektronik eller Aage
nielsens eftf.)

MVH, Per

Re: Sikring til cigartænder-stikket til GPS Y-kabel
Jeg vil nu tro at det er 1,6A, de først bogstaver 6G kan jeg ikke rigtig
tyde.

Kablet fungerede ellers normalt dagen før, så det undrede også mig. Nu er
det sådan at jeg tilslutter iPaq når jeg har set GPS'en begynde at blinke.
Så fejlen her er opstået før jeg koblede min iPaq til.

Så hvis du har ret kunne det være GPS også er kortsluttet. Men det kan jeg
kun finde ud af ved at skifte sikringen.

/Tom Frank

er
der

Re: Sikring til cigartænder-stikket til GPS Y-kabel
Hej.

Jeg mener at der i brugsforvirringen (pdf filen på den lille GPS CD-rom) til
GPSen står at man skal huske at tage sikket ud af cigartænderen hver time!

Mvh

Lars