Sikring til cigartænder-stikket til GPS Y-kabel

Hej,

Jeg har en HP 2210 iPaq med GPS (modellen fra Bilka).

Sikringen til cigartænder-stikket til GPS/PPC Y-kablet er sprunget. Hvor kan man købe sådan en sikring. Det er af den type med gennemsigtig glas i midten og metal i enderne.

Det der undre mig lidt er at der trykt på sikring står:

6G1,6A 250V.

Da det er til en cigartænder er 250V så ikke mere end rigeligt ???

Sidder en elektriker evt. inde med sådanne eller skal jeg ind i en elektronik forretning ???

/Tom Frank

Reply to
Tom Frank

Betyder bare at den også må sidde i 220 v apparater

sprunget.

Pas på. Hvorfor er den sprunget?. 6A er megen strøm hvis det er din iPac der har gjort noget fejl.

/carsten

--
Afsendte mail er certificeret virus-fri
SimSalaBim

der

Hvis du læser koden der står på sikringen, så er der altså tale om at det er en 1,6 Amp sikring - 250 Volt.

De 250 volt betyder bare, at sikringen er godkendt til brug i 250-volt installationer, altså dens mærkespænding. en sikring brænder altid over ved dens mærkestrøm (ampere) ligegyldigt om man har tilsluttet 1 volt eller 250 volt.

Sikringen kan købes i enhver velsassorteret elektriker-forretning eller elektronik-forretning (læs: ikke fona, men Brinck elektronik eller Aage nielsens eftf.)

MVH, Per

Reply to
Per Jensen

Jeg vil nu tro at det er 1,6A, de først bogstaver 6G kan jeg ikke rigtig tyde.

Kablet fungerede ellers normalt dagen før, så det undrede også mig. Nu er det sådan at jeg tilslutter iPaq når jeg har set GPS'en begynde at blinke. Så fejlen her er opstået før jeg koblede min iPaq til.

Så hvis du har ret kunne det være GPS også er kortsluttet. Men det kan jeg kun finde ud af ved at skifte sikringen.

/Tom Frank

er

der

Reply to
Tom Frank

Hej.

Jeg mener at der i brugsforvirringen (pdf filen på den lille GPS CD-rom) til GPSen står at man skal huske at tage sikket ud af cigartænderen hver time!

Mvh

Lars "Tom Frank" skrev i en meddelelse news:3fb897ee$0$95076$ snipped-for-privacy@dread11.news.tele.dk...

Reply to
Lars Schmidt