Seriel til IEEE488 interface ?

Er der nogen der har set/kender et (PIC-baseret) seriel (RS232) til
IEEE-488/GPIB interface? evt parallel til IEEE488?
Jeg synes kun lige jeg kan se et par løsninger til at lytte
(dataindsamling) men ingen til at snakke ;-(
Baggrund: jeg har lige anskaffet en signalgenerator der kan styres via
sit IEEE488 snit - men et fuldt IEEE488 interfacekort er overkill for et
enkelt instrument der bare skal modtage nogen ret simple kommandoer ( og
de er ret kostbare...)
Da det er en ret simpel byte-seriel potokol burde det være en relativ
overkommelig opgave, me der er jo ingen grund til genopfinde den dybe
tallerken hvergang.

/carsten

Re: Seriel til IEEE488 interface ?

Jeg er sikker på at jeg engang har set en (ikke hjemmebygget) parallel ->
IEEE-488 converter. Men det er mange år siden.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Site Timeline