seriel interface til lcd display

kan man selv lave sådan et interface evt

det skal virke på et powertip 40x4 display med konnektor i venstre side

evt er der nogen her i dk der sælger seriel interface man kan lodde på bagsiden af et display ?

Reply to
claus

claus skriver:

Jo da

Google dig lidt frem,

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Klaus D. Mikkelsen

tak for dit link

ved du feks hvem der sælger disse seriel interface færdige i dk eller tyskland og som kan styre et powertip 4004a display

Reply to
claus

Hej.

Det er ikke helt det samme, men måske kan du bruge det til noget.

Lidt nede på siden skrives der om 2-wire LCD-interface. Det er godt nok til PIC-processor, men det kan jo være at du kan blive inspireret. Jeg har selv brugt kredsløbet til flere projekter og det spiller fint.

Mvh. René Kirstein

"claus" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@posting.google.com...

Reply to
René Kirstein

jeg har lige fået mail fra Daniel der har lavet tegningen til seriel konverteren ,den er ikke lavet til 40x4 display

Reply to
claus