søges hvide LED´s

Jeg skal bruge 2000 hvide 5mm lysdioder med en lysstyrke på min. 10000mcd,
er der nogle der ved hvor jeg kan få fat i dem til en fornuftig pris og
leverings tid.

Rene

Re: søges hvide LED´s

Skal det være (blå)hvide, eller varm-hvid ?

Jeg har før købt her:
http://www.qxl.dk/H åndarbejde%20&%20Hobbyartikler/Hobby-elektronik/Dioder/List18735/P/0/1/12/0/-1
.

Rimeligt billigt, synes jeg.

mvh Ebbe

Re: søges hvide LED´s
http://www.qxl.dk/H åndarbejde%20&%20Hobbyartikler/Hobby-elektronik/Dioder/List18735/P/0/1/12/0/-1
.

Ja det må siges,,, 50stk varm hvid til kr. 100,-
http://www.bjergum.dk/product_info.php?products_id73 %

1000 stk. kold hvid til kr. 1200,-
http://www.bjergum.dk/product_info.php?cPath24%_47&products_id13%7

Jan Rasmussen

Re: søges hvide LED´s

Er det nu også så billigt når der ikke er nogen oplysninger om hvilken
kvalitet vi taler om?
Da jeg undersøgte markedet for varm hvid LED´s til et af mine produkter,
fandt jeg dioder med en typisk levetid på 3-5000 timer og andre med over
100.000 timers levetid. Priserne varierede fra 50 øre til omkring 15 Kr. ved
1000 stk. (engros-priser).

Med en udslagspris på 2 kr./stk. incl moms, formodstand og krympeflex, må
det være den absolut billigste-af-det-billigste kvalitet.
Jeg ville i hvert fald ikke selv begynde at bore dem op i loftet for at lave
en "stjerne-himmel" hjemme i stuen (underlig ide folk har for tiden *s*).

Re: søges hvide LED´s

Det ville de da ellers netop være særligt egnede til. Stjerner lyser jo med
forskellige styrker og farver.  ;-)

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: søges hvide LED´s

... men det kan godt blive lidt mørkt når "stjernerne" efterhånden "dør" en
efter en ;o)

Re: søges hvide LED´s
Hej Allan

Sådan en stjernehimmel laver man da også med en central lyskilde
og så lysledere, man kan så bestemme lysintensiteten i de enkelte
stjerne ved at regulere på antallet af fibre.

Re: søges hvide LED´s

Ja, det er en smart løsning, men jeg har på det sidste her i gruppen set
flere, der er igang med at lave det med en posefuld hvide LED´s.

Re: søges hvide LED´s
Hej Allan

Man skal jo tænke på at stjerner er lysende punkter uden udstrækning.

Re: søges hvide LED´s
Han findes osse her kan jeg se: http://www.bjergum.dk/index.php?cPath22 %

Det ku' være han er til at tale pris med i den mængde.

mvh Ebbe

Re: søges hvide LED´s

Det var sgu mange, hva dælen skal du bruge dem til!? :)

Det billigste bliver nok http://www.ebay.co.uk - søg f.eks. på:
LED white 5mm

Så kommer der masser af resultater op, men alle de billige sender fra Kia
ser det ud til, og lysdioderne er så billige at de nok er af tvivlsom
kvalitet... 30-50 øre pr stk ca. kan dte vist godt gøres til.

Brian

Re: søges hvide LED´s

-bagagerumssalg ? :-)
Bo //

Re: søges hvide LED´s
der nogle der ved hvor jeg kan få fat i dem til en

Jeg har handlet her før, men billige er de nok ikke.
http://www.dotlight.de/shop/product_info.php/cPath/217_1_23/products_id/881

Jan Rasmussen

Re: søges hvide LED´s
10000mcd, er der nogle der ved hvor jeg kan få fat i dem til en
http://www.dotlight.de/shop/product_info.php/cPath/217_1_23/products_id/881

Jeg har også handlet ved dotlight, og har været ganske tilfreds.

Men de kan sagtens gøre det billigere:
http://www.dotlight.de/shop/product_info.php/cPath/149_155/products_id/864
Det er lige over 1 kr per stk.

Brian

Re: søges hvide LED´s
der nogle der ved hvor jeg kan få fat i dem til en

Hvad er billigt ?
Der er sammenhæng mellem enshed af farve fra serie til serie, levetid og
pris.  Så man kan let finde billige dioder. Det er affaldet fra de
dyre/gode :-)