Søger en IC audio til sp/dif

Nogen der kender til en ic der kan konvertere direkte fra et analogt stereo
signal til SP/DIF eller AES signal.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

TAS3002/TAS3004 kunne være en mulighed, begge kan så vidt jeg kan se
bestilles som samples:

http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tas3002.html

http://focus.ti.com/docs/prod/folders/print/tas3004.html

Mvh Thomas

Re: Søger en IC audio til sp/dif
Et alternativ kunne være at slagte en minidisc afspiller :-)

Mvh Thomas

Re: Søger en IC audio til sp/dif

Tak for dit bud, de kan bare ikke bruges da der mangler konvertering fra I2C
til SP/DIF, men ellers er de da sikkert fine.

Det jeg søger er jo bare en ic der indeholder en stereo ADC samt konverter
til SP/DIF. det må da findes.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Søger en IC audio til sp/dif

Hej Mr. KiloWatt

Jeg skal lige være helt sikker på hvad du vil ha':
En IC der kan konvatere mellem analog stereo og SP/DIF, og fra I2C til
SP/DIF. Eller hvad?

Mikkel

Re: Søger en IC audio til sp/dif

Jeg har et stereo signal (Analog) der skal konverteres til SP/DIF. der skal
helst kun brugen en IC og ikke noget snask med uP'er, I2C eller I2S bus.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Søger en IC audio til sp/dif

Jeg ved ikke om du kan få funktionen i en enkelt IC, men jeg har tidligere
lavet et ligende kredsløb med en CS5396 (A/D-converter) og en CS8404A
(Digital Audio Transmitter).
CS5396 har IIS udgang og CS8404A har IIS indgang, så de to kredse kan
forbindes uden brug af "uP-snask" :o)

Jeg mener faktisk Crystal semiconducters har et evaluation bord med et hele
på.

Re: Søger en IC audio til sp/dif

Det er ikke lykkedes mig at finde andet end et par DSP'er der kan det og det
bliver en lidt langhåret opgave at lave det med dem.

Det bliver nok noget der ligner, dog er CS8404 udgået men kan erstattes af
CS8406, og som ADC bliver det nok CS9351 eller CS9361.

Tak for input til alle.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Søger en IC audio til sp/dif

ADC Wavefront AL1101 så bliver det ikke nemmere.

Orla Pedersen
Re: Søger en IC audio til sp/dif
Hej,

Dvs. en stereo pcm encoder.