ringetryk?

Hey!

Jeg har netop købt nogle trykknapper.  Knapperne var kategoriseret som
"ringetryk", hvilket fik mig til at tro at der var kontakt i det
øjeblik knappen var trykket ind og ellers ikke.  Nu har jeg til min
store ærgrelse opdaget, at de ikke virker som ønsket.  I stedet for at
afbryde kontakten når man ikke længere trykker, afbryder de først ved
endnu et tryk.  Har butikken solgt mig noget andet end jegt har
bestilt?  Eller er det bare mig, som ikke ved hvad "ringetryk" er?

oh yeah og Godt Nytår...

Re: ringetryk?

Jo et ringetryk er en trykkontakt der slutter ved tryk. Det du har fået er
et kiptryk. Så ham der har døbt dine tryk som ringetryk han er ikke for k...
Børge

Re: ringetryk?
Der sidder ikke en fjeder på siden af trykket, der kan fjernses så det
bliver til et ringetryk?
Mvh
Niels

Re: ringetryk?

Han har sikkert solgt din en kontakt der kan laves til et ringetryk.

På siden af kontakten sidder der en lille metalbøjle der skifter fra
side til side og holder kontakten inde, prøv at pil den af.

Men det er en dyr måde at lave ringetryk på , en almindelig
momentkontakt er oftest billigere.

Re: ringetryk?

Hvis der sidder en brydekontakt eller en skiftekontakt, kan det være fordi
ringetrykket er beregnet for oplysning med en pære, der lyser konstant
indtil der trykkes på ringetrykket, hvor pæren slukkes og ringetrykket
virker som efter hensigten.

Til sådan et ringetryk skal ringeklokkesystem strømforsynes fra en netdel,
så pæren kan være tændt hele tiden. Disse typer ringetryk har været anvendt
siden ruder konge var knægt.:-)
Karsten H. Jensen
Re: ringetryk?

Det er de tryk, der hedder "kipafbrydere" og er normalt beregnet til brug i
lampetter og lignende.
Et "ringetryk" slipper igen, når vi andre slipper.

Erling

Re: ringetryk?

Ja, men ikke i dette tilfælde. Der er netop tale om et "ringetryk-slip", der
går i neutralstilling, når man slipper det. Derved sluttes kontaktsættet til
lys i ringetrykket.
Karsten H. Jensen
Re: ringetryk?

Lyset i et ringetryk sidder normalt blot i serie med ringeapparatet, hvor
trykket så blot kortslutter pæren, når der skal ringes. Hvor svært kan det
være.

Erling

Re: ringetryk?

Foreslå sælgeren at han selv bruger den på sin hjemlige dørklokke :-)

-så kan han lære det.

Bo //

Re: ringetryk?

Moderne ringeklokker sier "ding dong".
Med den bryteren sier klokken vekselvis "ding" og neste gang "dong".

HM

Re: ringetryk?
Hej Harald

Næste gang siger de ikke noget da batterierne er flade.

Re: ringetryk?

Slik er det kan henda i Danmark, her er faren for røykvarsling stor :-)

HM

Site Timeline