Programmering af NRI G-13 møndtindkast

Hej,

Er der nogen der ved, hvordan subj. foregår ?

Anders

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast

 her på denne side er der manualer og data sheets
kan du bruge dem ?
http://www.happcontrols.com/cc/nri.htm

Venlig Hilsen
Michael M Jensen

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast

Nej, desværre det er en G13-6000 den jeg sidder med er en G-13.0001, og de
er lidt forskellige, men det er ellers fint input, men den havde jeg set...

Anders

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast

de

er det en ældre model eller hvad ,
den står ikke på deres hjemmeside

http://www.nri.de/eng/index-eng.htm
jeg har et par stykker liggende i kælderen skal
prøve at kigge ved første lejlighed
er du sikker på at du ikke kan bruge den software der
ligger til download pa hjemmesiden

venlig hilsen
Michael M Jensen

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast

Ja de er nok fra 80´erne (det er maskinen det siddet i i hvertfald)

Joo... men der skal vist bruges noget kabel/adapter værk, og det var ligesom
det jeg var ude efter om nogle havde en opskrift på.... :)

Anders

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast

ligesom

 ja jeg mente bestemt at der på NRI's hjemmeside et eller andet sted
var info om adapter til G -13.XXXX,  + software    sorry.......
synd der ikke er "teach mode"  på de gamle modeller ,
jeg har en G13.0001 liggende der er programeret
til nye mønter den kan du få hvis du er interesseret

men det var da sjovere om man kunne finde noget info
og så programmer den fra PC :)

Venlig Hilsen
Michael M Jensen

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast
Hej

Compu-game A/S i Esbjerg har agenturet på NRI møntindkast, og de kan også
programmere dem, men normalt handler de ikke med private, men det var da et
forsøg hver.

Der skal både noget hardware og software til for at programmere indkastet,
så det er ikke til at gøre selv.

Hilsen
Bjarke Jensen

** Musik til festen? Prøv en jukeboks. **
**          www.JJ-Jukebokse.dk            **

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast

et

Ellers er der www.dae.dk i Århus, som også bruger NRI indkast i deres
spillemaskiner.

--
mvh/rg. Christian
Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast
et

I know - men tak for info, desværre overstiger det nok ambitionerne pt.

Jeg syntes nu ikke det faktum at der skal hw og software til udelukker at
man kan gøre det selv.... :)

Anders

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast
også
indkastet,

Enig! Jeg har også et gammelt NRI G-13. NRI mener mere eller mindre det er
til skraldespanden... Jeg må da indrømme de nyere typer _er_ smartere: De
programmeres ved at hive en omgang mønter igennem...
Jeg mener at huske at Compu-game gerne ville programmere den op - men at jeg
ikke ville betale prisen.... Jeg er derfor klart med på en lytter mht.
software - og skal gerne kreere nødvendigt hardware!

Mvh.
 Anders F

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast

har du kigget på noget af det der ligger på NRI´s hjemmeside - en masse pdf
dokumenter, jeg har gloet en del igennem, og bl.a. i den der hedder noget
med G-13 SMB, der er der bagerst i dokumentet nogle diagrammer, til noget
interface - faktisk er det 4-5 transistorer og 10 modstande. Men det kunne
være rart om der var nogen der faktisk havde udstyret som ville lukke lidt
op for posen og fortælle...

Der sidder også 6 dip switcse i boksen, ved du hvad de bruges til ?

Anders

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast
pdf

Har du fundet noget software???

Det er jeg ret sikker på jeg har har fået at vide... Men jeg kan sørme ikke
lige finde det pt....

Mvh.
 Anders F

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast
Hej igen

Du har fuldstændig ret i at man ikke skal udelukke noget bare fordi det
kræver soft+hardware. Hardwaren er meget simpel, og kunne let laves, det er
noget med at lave nogle spændinger om til rette niveau. Men problemet er
software siden.

Ved programmering af indkastet er indkastet koblet til komuteren, og der
kommes så mønter igennem, de værdier der så måles på monten kommer op på
skærmen, og der ligges manuelt nogle tresholds ind på de forskellige
målinger. Derefter omsættes disse værdier efter nogle avancerede algoritmer
til værdier for diametre/vægt/tykkelse/legering. og resultatet lægges ned i
indkastet.

Selv om jeg engang har arbejdet en del med disse indkast og software, ville
jeg ikke bruge den fornødne tid på det, da der er mere i det end man skulle
tro. Men hvor der er vilje, er der en vej.

Hilsen
Bjarke
www.JJ-Jukebokse.dk

PS: Har ikke længere adgang til programmerings udstyret. så jeg kan desvære
ikke hjælpe dig.

Re: Programmering af NRI G-13 møndtindkast
[...]
ville
skulle

Hvis der nu var et stykke fornuftig software at få fat i skulle jeg nok får
bikset hardwaren sammen...
Ellers bliver det nok en ny NRI G-13 hvis jeg _skal_ bruge et møntindkast
der accepterer andet end to-kroner...

/Anders

Site Timeline