Problem med strømforsyning

Jeg har en 0-30V, 6 amp PSU mærket Labor Netzgerät Power Supply - Model
EA-3013S. Der er analog visning af både U og I. Det er ej en SMPS !!

Denne regulerer fint spændingen fra 0-30V, og viser også både U og I i
analog viserinstrument. Men I-regulatoren virker ikke efter hensigten, da
den trækker fuld strøm, og det er jo ikke særlig poraktisk når jeg ønsker at
lade et 12V batteri med 50 mA, og den fyrer afsted med max I og så
exponentielt aftagende pga opladning.

Der sidder 2 stk. UA723 kredse, og her går mit spørgsmål på, om det evt.
kunne være dem, som er defekte ??

Er der nogen som har diagrammer liggende på PSU'er, så modtages de gerne på
min email

    Med venlig hilsen
         BasHuus
************************
Indehaver af verdens mindste rørforstærker

Re: Problem med strømforsyning
Nok ikke. Du kunne starte med at kigge efter defekte modstande.

Nåda...?

--
Vh. Peter Andersen

Re: Problem med strømforsyning

Jaaa, det er skam rigtig nok

Re: Problem med strømforsyning

Hvis den regulerer spændingen rigtigt nok, så tvivler jeg på der er de
2 UA kredse der er gået.

Re: Problem med strømforsyning

Det gør den fint. Det er kun selve ampere-justeringen der kniber med. Selve
I-måleren viser fint, hvor meget strøm den trækker ( Har tjecket med
amperemeter)

mvh
BasHuus

Site Timeline