Problem med Sony KV-25X5E TV

Hej,

Mit gamle Sony KV-25X5E (FE1 chassis) er begyndt at komme med smE5%
glimt hvor skE6%rmen bliver helt blE5%, hvorefter det slukker af sig selv
og blinker 2 blink pE5% standby-LED. Jeg har kigget lidt pE5% nettet, men
synes ikke jeg er blevet meget klogere.

PE5% http://www.ecoustics.com/tl/15444/ har jeg fundet ud af at de 2
blink betyder: B+ over current protection (OCP), unit goes to the
standby mode then displays the 2 blink fault. Could be a short in the
power supply of any of the circuits.

Er der nogen der kan give mig nogle fifs til hvordan jeg griber
fejlsF8%gning an. Jeg ejer udelukkende et multimeter, sE5% jeg kan ikke gE5%

ind med skop.

Jeg har forsF8%gt at omlodde forskellige omrE5%der pE5% printet, men lige
lidt har det hjulpet.

Mvh.

Bo

Re: Problem med Sony KV-25X5E TV
Hej!

Det fænomen har jeg set tidligere på dette (og andre) af Sonys chassier. Fejlen
har, desværre for dig, vist sig at være billedrøret der slår over, og så slukker
tv'et (pga. strålestrømsbeskyttelse).

Mens tv'et kører så dunk blidt på billedrørshalsen med enden af en skruetrækker.
Kan du fremprovokere en slukning?

Jeg har nok skrottet 5-6 Sony apparater med denne fejl :-(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Sony KV-25X5E TV

Hej Kim, tak for dit hurtige svar. Hvor utroligt det end lyder sE5% tror
jeg at problemet er gE5%et vE6%k, selvom det er for tidligt at sige det
med sikkerhed endnu. Inden jeg gav mig til at banke pE5%
billedrF8%rshalsen stF8%vede jeg den af med en tF8%r klud, da der var et
tyndt lag stF8%v pE5% det. Det har E5%benbart gjort det for nu har tv'et
vE6%ret tE6%ndt i flere timer uden at afgive det mindste flash. Jeg har
prF8%vet at banke pE5% billedrF8%rshalsen som du foreslog, men har heller
ikke ved dette kunnet fremprovokere nedbrud.

Kan det virkelig passe at en smule stF8%v pE5% billedrF8%rshalsen kan fE5%
tv'et til at kortslutte, eller har jeg bare vE6%ret heldig og det er
blot gE5%et vE6%k midlertidigt?

Jeg vil lige se tiden an, men laver et indlE6%g nE5%r jeg med stF8%rre
sikkerhed kan sige at problemet er forsvundet. Det kan jo vE6%re det kan
redde nogle flere KV-25X5E'er fra en for tidlig dF8%d :-)

Tusind tak for hjE6%lpen!

Mvh.
Bo

Re: Problem med Sony KV-25X5E TV
Hej Bo

Det er sikkert helt almindeligt, jeg har selv sådan en gammelt Sony
kasse, for et år siden fik det de ide at slukke sig selv en gang imellem.
Det røg ud til en reparatør der tog bagbeklædningen af, blæste den
ren med trykluft og satte bagbeklædningen på plads igen. Det har så
kørt et år siden uden problemer.

Re: Problem med Sony KV-25X5E TV
Hej!

Nej, dit tv er stadig defekt. Men du kan da være heldig, at fejlen er væk for en
tid, men det tilskrives mere sandsynligt at du har banket på billedrøret og fået
  slaggen (der kortslutter en kanon periodisk) væk midlertidigt. Men sådanne
fejl kommer oftest igen senere :(

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Sony KV-25X5E TV

Ja jeg har ogsC3%A5 en formodning om at det nok ikke holder evigt, men
hvis det kan holde nogle C3%A5r endnu sC3%A5 er jeg meget tilfreds.

Jeg faldt i C3%B8vrigt lige over denne side http://www.siliconchip.com.au/c =
ms/A_30858/article.html
omhandlende et Sony KV-29X5K TV set (FE-1 chassis) med et tilsvarende
problem hvor fC3%B8lgende lC3%B8sning foreslC3%A5s:

---
In the meantime, the client, on my suggestion, came up with an
unofficial modification they had got from somewhere in the old
Re: Problem med Sony KV-25X5E TV
Hej!

Forståeligt. Men det begynder sikkert snart at slukke periodisk igen (been
there).

http://www.siliconchip.com.au/cms/A_30858/article.html

Se det kunne da være en god idé at afprøve det! I så fald melder du
selvfølgelig
tilbage til gruppen med resultatet.

Sony'en er også _meget_ nem at få til at lukke ned pga. disse små overslag
hvor
andre chassier bare lever videre, så prøv dog endelig at slå det fra.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Problem med Sony KV-25X5E TV

Ok, det vil jeg gF8%re nE6%ste gang jeg oplever problemet og ikke kan fE5%
det vE6%k ved at fjerne stF8%v eller ryste slagger af billedrF8%ret. Lige nu=

giver det ikke rigtigt nogen mening at forsF8%ge, da tv'et jo fungerer
fejlfrit igen. Men jeg skal naturligvis nok returnere med et resultat
hvis det skulle komme dertil.

Tusind tak for hjE6%lpen!

Mvh.

Bo