Priser på blæsere

Jeg er ved at undersøge prisen på blæsere i forbindelse med en
køleprofil til bærbare computere. Jeg har været inde og se på farnell og
RS, men jeg syntes det er nogle pebret priser.
Spørgsmålet er nu: kender I nogle (gerne danske) web-shop's, hvor jeg
kan finde billige blæsere?
Det er specielt lavprofils blæsere i demensionen 80-120mm og max. tre cm
høje :)

/mikkel

Re: Priser på blæsere
Kvalitets *) blæsere koster, de billige er typisk noget skrammel.

*) Kvalitet som i høj levetid, lav støj, kontrolleret og specificeret
luftmængde

/carsten

Re: Priser på blæsere

Well, RS&Farnell plejer at være meget dyre i forhold til de priser man
kan få ting til andre steder så selvfølgelig gælder det samme for blæsere.

MHT kvalitet plejer papst at være et at de gode mærker, de har udførlige
specifikationer på deres website og kan fåes relativt billigt hos shg.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Re: Priser på blæsere

Eh? 80-120mm er da nogle kæmpe store blæsere at putte i en bærbar, er
det ikke?

http://shg.dk og en hver anden web-butik (check edbpriser.dk) har masser
af blæsere i 40-120mm, dog ikke så mange uden lys i, men der er da nogen.

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Re: Priser på blæsere

http://taageluskeren.dk/index.php?id=7,21,0,0,1,0

Så giver det mere mening hvordan de skal "i" den bærbare ;) Det er bare
en prototype => gram af h. til - men det virker.

/mikkel

Re: Priser på blæsere

3cm er vist ikke "lavprofil". Den største jeg har liggende (120mm Pabst) er
32mm høj...
Under alle omstændigheder er dit "strengeste" krav 5V. Men OK en 12V blæser
er i reglen dejligt stille ved 5V...

Hmm. Jeg troede IBM havde lavet fornuftigt termisk design?

--
Mvh.
 Anders

Re: Priser på blæsere

Det har de skam også - jeg er bare hysterisk ;) hvis jeg kører uden
køling på den starter den indbyggede køler vel en gang hver halve time.
Den starter slet ikke når jeg bruger min hjemmestrikkede køler - og det
er rart. Støjen fra de to blæsere er næsten lig nul.. dog står
jernpladen og vibrere lidt med.. det må der lige arbejdes på.

Jeg prøver at bestille en 120mm og en 90mm, og lavet to nye profiler i
alm. jern, så må vi se om der er nogen målbar forskel.

/mikkel

Re: Priser på blæsere

www.studiodata.dk

Hilsen Jørgen