Printfremstilling

Er nogle blækprintere bedre til at lave "printfilm" med end andre?

Jeg har en Canon S820 CMYK fotoprinter og kan kun lave mørkegrå
printtegninger på HP transparent film selvom jeg regulerer til "max. sort".

Jeg ved ikke om Canon laver transparent film.

Mvh
Peter Jensen

Re: Printfremstilling

sort".

jeg bruger en gammel HP 690C den laver godt nok helt sort men der er sm
huller i (meget små) som giver et lidt
dårligt resultat.
jeg gør det at jeg laver 2 film og lægger dem oven på
hinanden  ,det virker fint men lidt dyrt måske
men filmen koster kun et par kroner stk så det kan lige
gå ,
men har jeg mulighed for det så bruger jeg en alm fotokopimaskine det er
stadig det bedste
jeg har også nogenlunde gode resultater med at fotokopier
direkte på fotopapir (high glossy) og så bruge strygejerns metoden
kender du den ?

Jeg har prøvet både dyre og billige film jeg syntes ikke
der er den store forskel ,hvis Canon laver nogle så
er de nok i den dyre ende :)
http://www.electricstuff.co.uk/pcbs.html

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Printtegningen laves i Protel Design System så jeg kan ikke bruge
kopimaskine, men skal printe tegningen ud.

Strygejernsmetoden har jeg kun hørt om, men ikke afprøvet. Jeg prøver
lige med en HP printer på arbejdet først.

Mvh
Peter Jensen

Re: Printfremstilling

Jeg har samme erfaring. Resultatet er ikke tæt nok. Men min printer kan godt
finde ud af at printe samme sted to gange på samme papir, så det sorte får
to lag. Så kan den godt bruges til belysning.

MVH / BR
Bo Holmqvist

Om spor N: www.jernhesteN.dk
Billeder af DB / SBB / BLS o.a.: www.holmqvist.dk/Billedgalleriet/index.htm

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden,
men lad billedet stå"
<suk opgivende="on">Alt dette bare for at undgå spam</suk>

Re: Printfremstilling
Jeg har set det samme, men jeg prøvede fornylig på gammeldags UTOPLEX kalke
papir som jeg faldt over i en skuffe og det virkede formidabelt som film til
fotoprint. Mit gæt er, at den spredning der sker igennem papiret gør at de
små pinhuller der er i tonerlaget ikke belyses vinkelret på "filmen" og
derfor ikke giver nok lys til at belyse printet. Tilsvarende forskellen i et
forstørelsesapparat om det bruger en difust- eller punktlys kilde.

/carsten

Re: Printfremstilling

Du skal ikke printe sort; men grønt. Jeg læste på nettet, at en eller
anden havde fundet ud af at grøn er det bedste til at blokke UV-lys

Christian Treldal

Site Timeline