Plasma med sort skærm

Hej.

SkE6%rmen pE5% mit plasma - matsui 42" med LGV7-panel - er gE5%et helt i
sort. Den er lige sort uanset om tv'et er tE6%ndt eller slukket. Lyder
det som noget der kan fixes for max til 2-2500 kr., eller er det spild
af krE6%fter at kF8%re det til rep ? .... Et nyt LG/Panasonic/Samsung kan
erhverves for mindre end 7000 kr.

Er der iF8%vrigt et godt vE6%rksted i E5%rhusomrE5%det ?

hilsen Erik

Re: Plasma med sort skærm
2E%.. jeg vil lige tilfC3%B8je lyden virker og man kan skifte kanaler, det
eneste der ser ud til at vC3%A6re galt er at der er sort skC3%A6rm.

Re: Plasma med sort skærm
MÃ¥ske det typiske rep-kit udskiftning  med y-sus , z-sus og ctrl-board , med
lidt held kun z-sus.....

Prisen for rep kender jeg ikke , afhænger lidt af den anvendte reparatørs
aftaler med Philips, der leverer panelet...

Re: Plasma med sort skærm

Det lyder som det LG jeg målte lidt på for nylig. Der var signal til begge
sider af panelet, fra modulerne i begge sider. Og forsyningerne og
sikringerne var tilsyneladende OK også. Men skærmen var sort, og lyd og
kanalskift var OK. Jeg kom ikke længere med det, så jeg ved ikke hvad der
var galt. Men det er åbenbart en almindelig fejl, lød det fra tv+video
gruppen da jeg skrev om det der.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Plasma med sort sk�rm

2E%... har lige lC3%A6st trC3%A5den

<http://groups.google.dk/group/dk.teknik.tv+video/browse_frm/thread /
a094c5ce94c81a0a/061e22d02bf4a185?lnk3D%st&q3D%lg+plasma
+defekt#061e22d02bf4a185>

, det lyder ikke rart - hvordan gik det for din kammersjuk, fik han
sendt det pC3%A5 vC3%A6rksted ?

2E%... hvis repkittet ellers er det jeg kan google frem, 6871VSNB03E, sC3%
A5%
kan det til gengC3%A6ld kC3%B8bes til 850 kr. inkl. forsendelse ... eller=
 lidt
billigere hvis man har mod pC3%A5 at handle pC3%A5 polsk i Polen :-)

hilsen Erik

Re: Plasma med sort sk�rm

Jeg ved det faktisk ikke, har ikke lige snakket med ham om det siden. Men
kan da lige melde tilbage her hvis jeg hører noget.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Plasma med sort sk�rm

Nu har jeg snakket med ham. Han havde taget det med over til Helmers
TV-service, man han sagde han ikke kunne finde ud af det, og at det måske
var en forsyning der manglede. Lyder som om han har lige så lidt erfaring
med dem som mig, så det var ikke til megen hjælp.  :-/

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Re: Plasma med sort sk�rm

De laver en del plasma derovre...men nok ikke så mange LG.

Re: Plasma med sort skærm
hej jeg har haft samme problem med sort skærm, jeg bestilte et rep kit og
skifte zsus det er meget nemt at skifte nu køre det ok igen pris for alle 3
dele er
750 kr men har kun skiftet zsus kan købes  hos
http://www.ohmsupplies.co.uk/epages/ohmsupplies_co_uk.sf/en_GB/?ObjectPath=/Shops/ohmsupplies.co.uk/Products/KIT01
mvh Johannes

Hej.

Skærmen på mit plasma - matsui 42" med LGV7-panel - er gået helt i
sort. Den er lige sort uanset om tv'et er tændt eller slukket. Lyder
det som noget der kan fixes for max til 2-2500 kr., eller er det spild
af kræfter at køre det til rep ? .... Et nyt LG/Panasonic/Samsung kan
erhverves for mindre end 7000 kr.

Er der iøvrigt et godt værksted i århusområdet ?

hilsen Erik

Site Timeline