PIC memory

Jeg roder med en 16f628a, den skulle ha 2048 program words, men det
giver problemer når programmet bliver for stort (lige nu 761).

Hvad er begrænsningerne ved fex jumps? Kan man ikke kalde til enden af
program memory?

Jeg bruger gpasm og picprog.

Mvh
   Roberto

Re: PIC memory

    Problemet ligger i at 16 serien deler program memmoryen op i banks, og
derved blir det svært at udnytte den fylde program memory. Jeg ville
skaffe mig en 18f1320, frem for 16f628 , den bruger jeg selv i stedet
nu, og har mere program memmory med i købet.

--
VH
Lars Molnit

Jeg har et par større modeller i skuffen, dette er min første
pic-konstruktion :)

Mvh
   Roberto

Re: PIC memory

    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/33023a.pdf

    side 96 og 97... men de er i 2K størelse ? mente nu de var mindre, men
det er nok mig der husker forkert.

    Ja...

    De er ca. 2K skriver Microchip... hmmm,
http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/40044D.pdf side 17 og
lidt frem, står der ca. det samme om den chip du bruger, jeg kan ik
huske hvorfor jeg mente de var mindre end 2K.

    ;) det var nu ik ment som en støre model, mere som en nyere version til
at erstatte den du bruger nu... Det fede ved PIC controllere er at man
kan altid finde en som er optimal til liiiige det man står og skal
bruge, sådan at den har lige de features man skal bruge, og ikke mere
eller mindre :) god mulighed hvis man skal pris optimere.

--
VH
Lars Molnit