PIC for begynder - Page 2

Re: PIC for begynder
Er der nogen der kan henvise mig til noget litteratur (helst pE5% dansk)
om programmering af sE5%dan nogle smE5% sataner.
D8%nsket er egentlig ikke at programmere i selve kredslF8%bet, da jeg
egentlig helst ville have en seperat brE6%nder sE5% vi kan lave en stak
IC'er til eleverne til udlevering sE5% vi ikke behF8%ver at brE6%nde en
nE5%r de skal bruges, men sE5% vi har et lille lager.

Jeg gE5%r ud fra at man bare bruger standard DIL-sokler til dem nE5%r de
skal monteres i print.

Re: PIC for begynder

Uden at diskutere PIC eller AVR vil jeg klart anbedale at programmere
kredsene EFTER at de er monteret. Dermed kan man opdatere, uden at
skulle pille noget ud. Ud over det, så er det en god og let opgave at
bygge sin egen ISP-dims. Brug det som en start. Så får deltagerne en
opfattelse at at det ikke bare er en komponent, som de overtager fra een
eller anden, der har lavet 3/4 af arbejdet for dem.

Bo //

Re: PIC for begynder

Det tror jeg ikke du skal basere dig på:)

Du kan komme et stykke af vejen ved at lære C (eller/og C++), der burde
være en dansk bog der kan hjælpe der.

Selve AVR'en er der vist kun engelsk info omkring.

Du kan jo snildt lave et board med en ZIF sokkel:
http://www.futurlec.com/Sockets/ZIFU40.shtml

En +5V forsyning
og en ISP header

Så kan du masse-programmere en masse ic'er med din ISP som så også kan
bruges når der skal programmeres in-circuit.

Du har helt sikkert brug for ISP, sikkert i alle opstillinger, for uden
er det meget svært at lave ændringer i programmet.

Typisk sidder man og skifter mellem udvikling (læs: fusker med koden) og
afprøvning i opstillingen, det er meget svært at gøre hvis man ikke kan
programmere med AVR'en monteret.

Yepper, loddetin er også fint:)

Re: PIC for begynder

Her kan du se hvordan jeg har lavet et digitalur med en Atmel mpu:
http://hjem.get2net.dk/hkj/Clock.html

Det er nogle år siden jeg lavede uret, så der er kommet bedre mpu'er.

Til udvikling er denne her brænder rigtig god:
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0&dok58%65.htm

Til at lege med mpu'er eller brænde nogle stykker, så kan
udviklingskittet bruges:
http://www.elfa.se/elfa-bin/setpage.pl?http://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl?lang=dk&vat=0&dok20%22203.htm

Men start med at hente gratis software på Atmels hjemmeside:
http://www.atmel.com/dyn/products/tools_card.asp?tool_id27%25

Re: PIC for begynder

Forbannet løyn!
Der er mange som er enige med dem :-)

HM

Re: PIC for begynder

Ikke forstået. Hvad er løgn?

Ikke forstået. Hvem er enige med hvem om hvad?

mvh
Kåre

Re: PIC for begynder
Hej
PrF8%v www.demotech.dk

Der er billige Olimex kit og programmere til PIC, AVR og ARM7

mvh
Jan
ejer af www.demotech.dk :-)

Site Timeline