phono > jack (til hovedtelefoner)

hey ngs

endelig skal min JVC KD-DV5101 autoradio monteres.
Jeg skal ha' lavet det sådan, at der er et udtag til hovedtelefoner.
På radioen er der signal-udgang (2 x phone) der ifølge
monteringsvejledningen kan kobles til en extern forstærker.
Kan jeg blot konvertere disse 2 x phone til en mini-jack, og så leverer de
signal til et sæt hovedtelefoner ? Altså uden at køre gennem en forstærker
først.

krydsposter lige lidt, for jeg skal helst bruge et endegyldigt svar hurtigt.

Peter Holm
Re: phono > jack (til hovedtelefoner)
Hej Peter

Nej, du skal have en forstærker på.

Mvh Max

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

hvis nu spørgsmålet gik på, om man kunne lave det nummer med udgangen på en
alm. hifi cd-afspiller, hvad ville dit svar så være?
Hvis dit svar her ville være 'ja' hvori ligger forskellen på de 2 setup så ?

Mvh
Peter

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)
Hej Peter

en
?

Hvis dine hovedtelefoner kan fødes af udgangen på en CD afspiller, ja
så er de meget følsomme og burde virke på den linieudgang i bilen
også. Men et par "normale" hovedtelefoner kan ikke spille højt nok
på en linieudgang og skal derfor have en forstærker, forøvrigt får man
jo heller ikke nogen styrkeregulering på linieudgangen.

Mvh Max

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

go pointe.
Kunne sådan en fætter her være løsningen ?
http://www.disconetto.dk/shop/default.asp?ProductID24%4210

Mvh
Peter

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)
Hej Peter

Ja det kunne være en løsning.

Mvh Max

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

den er bestilt.
Jeg undrer mig stadig over, at det skal være SÅ svært at få hovedtelefoner
sat til i en bil, når man tænker på, at stort set alt andet apperatur har
netop den mulighed som standard.

Mvh
Peter

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)
Hej Peter

Nok fordi at man normalt ikke forbinder bilkørsel og hovedtelefoner
med hinanden. Jeg har dog tidligere lavet en hovedtelefonforstærker
til bilen, men det var til to børn på bagsædet hvor chauføren ikke
magtede at høre på Kaj og Andrea mere :)

http://www.sandcastle.dk/pages/Auto-Amp.htm
http://www.sandcastle.dk/pages/Auto-amp-03.htm

Mvh Max

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

ja, det er samme ide her :)
Peter

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)
Hej Peter

Du har glemt en enkel vigtig detalje. Hvad gF8%r du med lyden i dine
hF8%jttalere? Der er jo samme styrkeregulering pE5% linjeudgangen som der
er pE5% resten af anlE6%gget. Ellers ville effektforstE6%rkeren jo
uafbrudt kF8%re for fuldt blus. Du stE5%r nu med et anlE6%g hvor du bE5%de
fE5%r lyd ud af hovedtelefonerne OG hF8%jttalerne pE5% samme tid. En
normal hovedtelefonudgang afbryder automatisk for lyden i hF8%jttalerne,
det er desvE6%rre ikke tilfE6%ldet her.

Om jeg har en lF8%sning pE5% det? Ikke umiddelbart en som ikke krE6%ver
teknisk indgreb i selve radien. Muligheden er at afbryde for
strF8%mforsyningen til radioens indbyggede forstE6%rker, med en ekstern
afbryder. Umiddelbart tror jeg ikke det er muligt at kF8%be en bilradio
med konstant niveau pE5% linjeudgangen, men vil ikke udelukke at en
sE5%dan findes.

Med venlig hilsen
Lukas

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)
Hej Lukas

Der er ingen styrleregulering på en linieudgang, den giver samme
signal hele tiden, så der er ingen problemer i den valgte løsning.

Mvh Max

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

Undtagen på en bilradio :-)

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)
Hej Klaus

Så er det jo ingen linieudgang, men en pre-out.

Mvh Max

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

Jeps

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

Nu er det jeg ikke forstår hvordan man så regulerer lydstyrken på omtalte
linieudgang ??? Jeg er ikke specielt erfaren udi bilstereo, men det jeg
mener er, at hvis man forbinder en forstærker til linieudgangen, så
spiller
den da højere hvis man skruer op på volumenkontrollen på headunitte,n alt
andet lyder i mine ører ulogisk.

Ib

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

Hej Peter

Du har glemt en enkel vigtig detalje. Hvad gør du med lyden i dine
højttalere? Der er jo samme styrkeregulering på linjeudgangen som der
er på resten af anlægget. Ellers ville effektforstærkeren jo
uafbrudt køre for fuldt blus. Du står nu med et anlæg hvor du både
får lyd ud af hovedtelefonerne OG højttalerne på samme tid. En
normal hovedtelefonudgang afbryder automatisk for lyden i højttalerne,
det er desværre ikke tilfældet her.

jeg regner bare med at 'fade' lyden om til baghøjttalerne, som i dette
tilfælde er hovedtelefoner.
Desværre er det ikke lykkedes min mekaniker at samle det, så min
http://www.disconetto.dk/shop/default.asp?ProductID24%4210
er kommet til at virke.
Der er sat 12V til den. Der er sat signal til. Men der er ingen lyd i
hovedtelefonerne :(

Mvh
Peter

Re: phono > jack (til hovedtelefoner)

Normalt er der også hovedtelefon udgang på de skærme man køber til at vise
videosignalet, og nogen har IR udgang, så man via IR hovedtelefon kan få
lyden trådløst.

Mvh
Henrik
www.bergs.dk