philips fjernbetjening del2

Hejsa

Nu har jeg jo så endelig fået flået svinet fra hinanden. Og konstateret at
der ingen dårlige lodninger var. Det hele er dog loddet på ny for en
sikkerheds skyld.
Så nu skal jeg til at skiftet komponenter også. Men hvilke komponenter kan
tage skade af nogle slag??
Der sidder jo kun en lyt, en ic, en sende diode og lidt smd modstande...
Mit bud må jo være diode, ic, lyt i rækkefølgen.

Evt. nogle af jeg der ligger inde med disse komponenter til en fornuftig
pris??

Ved ikke hva dioden er for en?? Er de standard??

Ic:  SAA3010T ,   650820D,   HSS8936  2   Y

Lyt: 47uF 10V

Der sidder også en lille sort djævel nede i bunden hvor der står 429  GC
på, hva dælen er det??

På forhånd tak for hjælpen

/ carsten

Re: philips fjernbetjening del2

Batteriholderen også ?

Printet.

Hvor mange ben ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: philips fjernbetjening del2
On Mon, 21 Jul 2003 20:17:24 +0200, "cains"

Det er en 429KHz resonator. Det er 99% sikkert den der er defekt.
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: philips fjernbetjening del2

jeg faldt lige over http://www.repairfaq.org/sam/irrfaq.htm#irrpwr

han er enig !.
Broken Ceramic Resonator
These may fail from shock when remotes are dropped.

Carsten Holck

Re: philips fjernbetjening del2
okay takker.. Men er det så en der kan skaffes?? ELler er det sådan en de
ved der går i stykker og derfor ikke kan købes ny af, andet end ved philips,
til flere tusinf kroner??

/ carsten

Re: philips fjernbetjening del2

Hos nærmeste elektronikpusher.

Har du for øvrigt hørt på en ny fjernbetjening ?
Originale Philips er ikke særligt dyre.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: philips fjernbetjening del2

Nærmeste Philips serviceværksted.

Bruger selv Helmer service i Århus.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: philips fjernbetjening del2

Jeg tror faktisk de hænger på stativet i Bilka, det var vist der jeg fik en
sidste gang ( ~300.- efter hukommelsen - i ved "altzheimer light" ;-) ) -
men det er noget siden.

Carsten Holck

Re: philips fjernbetjening del2

Nok ikke lige en Philips til en speciel video, men en
"universalfjernbetjening".

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: philips fjernbetjening del2

Er "ikke særligt dyre" så ikke overskredet allerede her ?
Eller er det fordi det er Philips det gerne må koste ?

--
Ejvind

Re: philips fjernbetjening del2
jeg vil godt give 300.- da fjernsynet stadig virker helt kanon. og det har
kun haft en fejl, med højspændings kondensatoren, tror jeg den hedder. (Blå
og tæt på Trafoen). Den revnede og kostede under 5.- så det var sku easy..
Så 300.- er ikke så galt...

/ cains

Re: philips fjernbetjening del2
Den jeg i sin tid købte var en RC5903 - magen til den der fulgte med mit
gamle fjernsyn.

Carsten Holck

Re: philips fjernbetjening del2

Okay, Philips er som sagt yderst rimelige med reservedelspriserne. En stor
Sony fjbtj. kan nemt koste 800 kr.