PC som feltstyrkemåler?

Jeg har en PC med et TV-kort (analog/digital). Kører DVB-Viewer, som viser
feltstyrken i procent.
Kender du et program, som kan få tuneren til at scanne UHF båndet og vise
feltstyrkerne som søjler på skærmen.
Har søgt på Google, men kun fundet de professionelle, som er for dyre til
mit brug.

Med venlig hilsen, Jørgen.

Re: PC som feltstyrkemåler?
Hejsa

Samme problem har jeg haft, det er heller ikke lykkedes mig at finde noget,
så om det findes, det ved jeg ikke..
Men ellers prøv grupperne dk.teknik.tv+video eller dk.teknik.htpc, måske
også dk.teknik.satellit, da det i princippet er det samme software, om det
er tv-båndet eller satellit..
Husk hvis du spørger i alle 3 grupper, at lave en XFUT til en af grupperne,
man bliver lidt upopulær hvis man x-poster til flere grupper af gangen.
Forklaring af xfut: http://usenet.lundhansen.dk/?side=ordforklaring&m=I#xfut

Mvh Hauge

Re: PC som feltstyrkemåler?
Det burde ikke være svært at lave. Jeg har for en del år siden lavet det
samme med en kasseret TV-tuner og en trekantgenerator og et oscilloscope, og
det virkede perfekt, men blev et stort skrummel. Men en lille laptop burde
vel kunne det samme i dag.

Mvh. Jørgen.

Re: PC som feltstyrkemåler?
Hejsa

Det er på ingen måde et problem med en løs tv-tuner, har selv et par
hundrede på lager.. Men ville jo være en del nemmere med en USB- eller
PCI-tuner og et stykke software..

Mvh Hauge

Site Timeline