Orion LA-750. Kan tænde men 'lukker' ned med det samme...

Jeg har en lille 17" LCD 4/3 PC-monitor kombineret med TV-tuner. Modellen er
LA-750 og det er lavet af Orion Europe i DK :)
Det kan tænde og man når lige at se billedet, men billedet forsvinder efter
~1sek. Tager man strømmen fra (direkte 230V) og kobler til igen så kan man
få billede på TV'et efter 10-20 "on/off forsøg". Når det endeligt er igang
kan man slukke og tænde igen uden probs, men lader jeg det stå en dag med
strøm på så skal man starte forfra.
Jeg tænker at det er PSU'en der halter, mon det bare er en håndfuld lytter
der skal skiftes...?

Re: Orion LA-750. Kan tænde men 'lukker' ned med de t samme...

Ja gE5% du bare igang, det er blot en eller flere lytter det er galt
med, jeg prF8%vede det samme med samme fejl som du beskriver , det var
et som havde ekstern strF8%mforsyning, men den kondensator som var fejl
sad inde i TvB4%et og i forbindelse hvor strF8%mmen kom ind ...
Den var svE6%r og finde da den ikke var bulet ud i enden, og fF8%rste gang
jeg havde den ude og mE5%lte kapicitet pE5% den mE5%lte den pE5%lydende, me=
efter og var vendt tilbage og loddede samme kondensator ud for at
tjekke den fysisk pE5% en strF8%mforsyning om den kunne oplade og aflade,
var den dF8%d som en sild, den kunne ikke tage noget til sig eller
aflade, men mE5%lte stadig rigtig kapicitet ????
Jeg skiftede den og bingo sE5% kF8%rte det igen.
Held og lykke, men tro ikke blind pE5% en kapicitets-mE5%ler, prF8%v ogsE5%
 om
den virker fysisk jeg har nu efterfF8%lgende mF8%dt samme problem med
kondensatore der mE5%ler rette vE6%rdi, men under " last " dur de i
aligevel ikke.
                                                          Mvh Mpc

Re: Orion LA-750. Kan tænde men 'lukker' ned med det samme...
Hej!

Det er fordi du skal måle lyttens ESR værdi istedet (den ækvivalente
seriemodstand), da det er en meget bedre parameter for om den virker som
den skal. Som du har bemærket, kan en lyt sagtens have den påtrykte
kapacitet, men stadig være helt og aldeles defekt. Hvis den buler i
toppen, er den selvfølgelig alligevel afsløret, men det behøver ikke
være tilfældet.

http://clientes.netvisao.pt/greenpal/evb1.htm

--
Mvh, Kim Voss Schrader