Optimering af Bluetooth rækkevidde

Jeg har en computer i kælderen i lejlighedskomplekset.
Der er een lejlighed imellem kælder og telefonen som skal sluttes til BT.

Hvordan placerer man BT senderen bedst?
Spreder den signalet 360 grader eller er den retningsbestemt?

Re: Optimering af Bluetooth rækkevidde

En perfekt rundstrålende antenne er noget man  kunne blive rig af at
opfinde.

Så der vil helt sikkert være (mindst) én god retning og en dårlig retning på
dine to BT enheders antnner. Problemet er bare at det er pokkers svært for
dig at måle det, eller gætte det ud fra antennens printlayout.
Jeg ved at bluetooth enhedernes radioer hele tiden har en måling af hvordan
de synes linket er (klasse c, 100mw enhederne i hvert fald), men jeg kan
ikke regne ud hvordan du kan fiske det ud af en din BT telefon ....

mvh Troels

Re: Optimering af Bluetooth rækkevidde

Ved at flytte computeren eller forlænge antennekablet.
Alternativet er en BT repeater (ved ikke om en sådan findes).

Du kan sagtens lave en god antenne ved senderen, men husk at telefonen
på lige vis er en sender, som du får lidt svært ved at opgardere rent
antennemæssigt.

Altså skal du have dig en antenne der har forstærkning på både sender og
modtager siden, sådan en er bare typisk retningsbestemt og så kan du kun
stå 1 sted i lejligheden med telefonen.......