Oplader til handicapscooter

Jeg har for en bekendt kigget på en defekt oplader til en
handicapscooter. Jeg ved ikke om det er det rigtige navn, det er en af
de der langsomtkørende tingester som især ældre mennesker kører på.

Den er grundigt brændt af, flere komponenter er så svedne at jeg ikke
kan læse værdierne, i nogle tilfælde ikke engang se om det er en
modstand eller en diode,

Den hedder "Powercharger 8A Popular" og dukker ikke op ved googling. De
8A er sikkert amperene, om det er 12 V eller 24 V fremgår ikke. Men det
kan jo nok konstateres ved at kigge på batteriet i køretøjet.

Mit spørgsmål er 1) om nogle tilfældigvis kender denne model og evt. har
diagram?

Sikkert ikke, så derfor 2) Kan man bruge en hvilken lader beregnet til
formålet?

Re: Oplader til handicapscooter

Jeg ville først få konstateret hvad spændingen er på batterierne, hvis der er flere,
og tjeke op på hvordan de er koblet sammen.

Hvis stikket på laderen kun har 2 poler ville jeg ikke være nærvøs for at prøve med
en Harald nybord lader med rette spænding til 200-400 kr hvis der er tale om bly/syre/agm batterier.

Jan Rasmussen

Re: Oplader til handicapscooter

Pic please!

Det bør være en intelligent lader, der slår fra når battereierne er opladte
og ikke bare lader videre.

Hvad er det for en mini crosser?
De fleste er 24V

Mvh. Uffe Ravn