Oplade batteri

Hej NG

Har fået et el løbehjul uden lader til, i selve
løbehjulet sidder der 2 stk 12 v 3,5 Ah batterier,
monteret i serie.
Hvad vil i anbefale af ladespæning på de batterier?
og evt hvor lang tid?

På forhånd tak

Thomas

Re: Oplade batteri
Hej Thomas

Jeg tillader mig at antage det handler om akkumulator.
De kan lades med en strøm der svare til C/10 i 12 timer, det er skånsom og
giver ingen problemer.
Altså 3,5 Ah/10 = 0,35A i 12 timer. De 2 timer ekstra hidrøre fra
tab/virkningsgrad.
Som du kan se er der ikke noget om spænding, men et gæt kunne være
2,24-2,39V/celle, du har 12 celler.
Typer: Åben/Lukket, Rør/Plade hver sin cellespænding.

mvh Søren

Site Timeline