One shot med SN74123 DUAL

Jeg skal have sådan én lavet med variabel længde på "skuddet" - et relæ (5V
10 mA) skal trækkes i fra 0,25 til 1 sec.

Jeg er ved at tegne diagram i Eagle, men når jeg indsætter en 74123 kommer
der KUN 1 af de 2 "one shots" IC'en indeholder.

Jeg kan jo ikke bare tage én mere med, for så kommer der 2 DIL'er med på
PCB'et.

- hvordan får man den anden med i diagrammet også ?

Det fungerer sådan set godt nok i prototype, men er der ikke noget med, at
de 74'er er ret følsomme for støj, så jeg risikerer, når jeg sætter mange
(10-20 stk) op ved siden af hinanden, at de påvirker hinanden - hvordan
modvirker jeg dette ?

Mvh KS

Re: One shot med SN74123 DUAL
KS <keld. skreiv:

I min EAGEL, 4.11 kommer dette korekt:

74Xx-EU
    74*123
        74123N

Legg på først den ene, så den annen. Ved tredje kommer hrets nr. to.

Eventuellt, legg på den første. Kommandoen INVork, klikk på den første,
velg nt. 2

Ikke heelt sant.
Gamle 74 trakk MYE strøm fra forsyningen i sw.øyeblikket. Dette skapte
spenningsvall på forsyningsbanene. Derfor ble hver fjerde krets avkoplet
med 10nF.

Etter som der ble tillakt flere bokstaver, endret stromtrekket seg. Nå
når der er kommet til HC /HCT er problemet redusert betraktelig.

HM

Re: One shot med SN74123 DUAL

Jo Du kan, næste gang at Du tager samme komponent får Du den anden
halvdel/fjerdedel alt efter komponent.

Og skulle det drille, så kan man altid bruge invoke, klikke det
eksisterende symbol, og vælge det/de andre dele i komponenten.

Orla Pedersen
Re: One shot med SN74123 DUAL
"Orla Pedersen" <o.pedersen.torsted[hos]post.tele.dk.invalid> skrev i
Invoke - klarrer tingene - tak for det !

Mvh KS

Site Timeline