Nulstille Li-Ion batteri

Davs, jeg har et batteri fra en bærbar toshiba, der åbenbart har
besluttet sig for ikke at holde strøm mere end ca 5 min.

Jeg har så testet cellerne for sig selv og de holder fint strøm, så det
må være elektroniken i batteriet der måler forkert.

Nogen gode forslag til hvordan man får det nulstillet, hvis det kan lade
sig gøre?

Mvh
Ronni

Re: Nulstille Li-Ion batteri

Nogle computere har et punkt i BIOS'en, der hedder noget med "calibrate
battery". Selv laderen til mit kamerabatteri har en knap, der hedder
sådan. Funktionen starter med at aflade batteriet, og måle på det. Når
målingen viser at batterier er afladet, programmeres den beregnede
kapacitet ind i batteriets chip.

Bo //

Re: Nulstille Li-Ion batteri
Hej

Sådan en funktion har min toshiba desværre ikke.

Og jeg synes ikke jeg kan finde noget der ellers kan gøre det.

Det er lidt surt at skulle købe nyt batteri pga af elektronik fejl

Mvh
Ronni

Re: Nulstille Li-Ion batteri

Du kan lade cellerne op eksternt.
det har jeg gjort før. bare lad celler enkelt vist og pil al elektronikken
af når du gør det.

Jacob

Re: Nulstille Li-Ion batteri
Hej

Cellerne er fuldt opladet, men computeren lukker alligevel ned pga af
elektroniken siger batteriet er fladt.

Mvh
Ronni

Re: Nulstille Li-Ion batteri
IBM har (eller har i hvert fald haft) et dosprogram der får computeren til
at se bort fra meldingerne fra batteriet og lader computeren køre med
harddisk og alle drev for at dræne batteriet. Det nulstiller sig så når det
er fladt, og kan herefter oplades normalt...

Måske man kan finde tilsvarende til Toshiba

Tror det hed noget med pcdr...

Morten Jørgensen

Re: Nulstille Li-Ion batteri
Jeg synes ikke jeg har kunne finde noget til Toshiba på mine snart mange
ture på google.

Jeg ved der findes noget der hedder Toshiba Power Save, men det er vist
bare noget junk til Windows, tvivler på det kan kalibrere batteriet

Mvh
Ronni

Re: Nulstille Li-Ion batteri

så må du prøve at dræne batteriet. mål på cellerne. de skal ikke under 3V
det kan de ikke lide.

Jacob

Site Timeline