Motorstyring - USB?

Hejsa

Jeg har kigget lidt efter en motorstyring til USB-porten, således at man
selv kan programmere motorerne.

Enheden skal kunne styre 2 motorer - eller der skal kunne kobles 2
enheder til PC'en! Det drejer sig pt. om boremaskinemotorer på 12 volt!

Må gerne være selvbyg, bare der er en printtegning/diagram!

Nogen der kan hjælpe?

//Søren

Re: Motorstyring - USB?
Det hele kunne jo f.eks baseres på dette USB Parallel Module,
http://www.dontronics-shop.com/product.php?productid16%166&cat31%9&page=1
 der findes der masser af program eksempler til så du f.eks kan programere
ud til det via Visual Basic eller ligmende. Og så er det bare at lave noget
elektronik der via I/O porten kan styre dine motore.

For er ellers lidt mere besværligt hvis man selv skal til at lave et USB
interface.
Skulle da lige være hvis man laver det med en PIC breds, de er så vidt jeg
husker også kommet med en model med USB. Kan bare ikke lige hsuek model
nummeret.

Re: Motorstyring - USB?

Se det ser spændende ud - så er det jo egentligt bare at banke nogle
relæ'er på! Problemet er så bare at det er fuld speed eller ingen speed...

Er der en forhandler i DK/EU?

//Søren

Re: Motorstyring - USB?
Jeg kender ikke lige nogle danske forhandlere.
Jeg har gerne bestilt dem fra Tyskland af så vidt det var muligt.

Men ellers er der den her
http://www.lawicel-shop.se/shop /
Da er de placeret under Kommunikation / USB / Moduler
Det er en svensk side.

Men ellers den ande side jeg først sendet et link på kan sagtens anbefales.
De er utrolig hurtig med deres ekspedering. 10 min efter jeg havde lavet min
bestilling fik jeg en mail om det var pakket og vilel blive sendt samme dag.
Jeg brugte dem da jeg skulle bruget et pat af disse
http://www.usbmicro.com/products.html
De er lidt mere interessante da de har 16 I/O Porte istedet for.

Re: Motorstyring - USB?

Interressant emne, men, -
det der "hsuek" kniber det mig en smule!

Erling

Re: Motorstyring - USB?
Ja det dumme tastatur kanpperne flytter sig hele tiden lige efter jeg har
brugt dem he he

Men skulle seljfølgelig stå model nummer :-)

Re: Motorstyring - USB?

Det her kit er rigtigt let at gå til:
http://www.velleman.be/es/en/product/view/?id35%1346

Jeg har selv arbejdet med det. Det har 5 digitale input, 8 digitale output,
2 analoge output og 2 analoge input.
Der skal selvfølgelig noget mere styreelektronik til end bare et relæ, hvis
du vil styre motorerne trinløst, men de analoge udgange kan da bruges til
det. Det kan de digitale selvf. også, hvis man spænder det rigtige
elektronik efter dem.

Mvh. Kim

Site Timeline