Modem problemer

Jeg har rodet lidt rundt i forskellige grupper for at få lidt hjælp og på
anbefaling prøver jeg her.
Jeg er ved at "rode" med noget Caller Id til min PC, men kan ikke få mit
modem til at
spille med. Mit modem er et indbygget intel modem og efter hvad jeg kan
finde ud af brude den kunne sende nummeret til programmet, men det vil den
ikke. Nogen der har en løsning????
Jeg har prøvet i telefoni og hardware, men kan ikke komme længere der.

mvh jens v

Re: Modem problemer
har du prøvet via TAPI?

Re: Modem problemer

Nej jeg har kun prøver med div. AT komandoer og det virker ikke. Hvorledes
virker TAPI?? Og kan man hente data fra et Delphi program.
Det skal så siges at jeg ikke er alene om denne opgave ;-)

mvh jens v

Re: Modem problemer

Understøtter modemmet DANSK Caller-id eller kun amerikansk?

Hvis du starter et terminalprogram, f.ex. hyperterm og kobler på den port,
modemmet sidder på, kan du jo se om du kan sende AT-kommandoer til det, og
se hvad det skriver, når der kommer indgående kald.

Leif

Re: Modem problemer

Når nogen ringer skriver den bare ring  hvergang det ringer. :(  Det jeg
ikke forstår er, (meget) at jeg har testet 3 forskellige modem og ingen af
dem virker. 2 Indbyggede intel modem, en stationær og en bærbar, og så en
"best data fax modem" .  Vi har testet en HP bærbar med AMD prosessor med
indbygget modem og her virker det som det skal.
Kan man finde ud af om den ikke understøtter Dansk caller id?

mvh jens v

Re: Modem problemer

Der er ikke stor sandsynlighed for at det gør (jeg er ikke stødt på et
modem, der gør).
Problemet er at Teledanmark har været så tåbelige at overfører "Visnummer"
vha. DTMF-toner. Næsten alle andre lande anvender FSK, som giver mulighed
for at overfører væsentlig flere informationer (f.eks. kan centralen sende
hele navnet på abonnenten).

Re: Modem problemer

Er der nogen her i gruppen der kender et modem der understytter dansk caller
id?

mvh jens v

Re: Modem problemer

Jeg ved at du kan bruge dette
http://www.brinck.dk/byggesaet/br957.asp
i forbindelse med programmet "nummerjægeren"

       News.sonofon.dk er nu nede igen.
 Døde fredag den 26/8-2005 midt på dagen,