Mikrobølger til mide-bekæmpelse - Page 2

Re: Mikrobølger til mide-bekæmpelse
Hej Ulrik

retningen

Mikrobølger er afstemt således at de rammer vand molekyllernes
resonansfrekvens,
så at gå op i frekvens vil ikke løse dit problem, strålingen vil ingen
effekt have på
miderne, dog hvis du går meget højre op så du rammer UV, gamma, rønghten og
den slags stråling vil du nok kunne få et resultat, om man så ønsker at lege
med det er en helt anden sag.

Ps: kan du ikke slå de mider ihjel med damp ?

Mvh Max

Re: Mikrobølger til mide-bekæmpelse
strålingen

Hm, øv. Tænkte man kunne afsætte effekt alligevel, simpelthen ved at der gik
HF-strøm i vandet, hvis nu bølgelængden passede nogenlunde med midernes
størrelse. Der er forresten nogle ovne der kører på 915MHz, har jeg set.

UV vil nok ikke kunne trænge igennem træ/bundlag osv. Og infrarødt kan vel
heller ikke. Og ja, røntgen og gamma er lidt for 'giftigt', synes jeg.

Nu læste jeg lige lidt om fødevarebestråling. Det er røntgen, gamma eller
elektronstråler. Jeg troede ikke man kunne skyde elektroner ret langt i
luft.

Det bliver nok svært at få dem med der sidder utilgængeligt i sprækker osv.
Men jeg har som forsøg varmet hele terrariet op (efter at have tømt det for
alt) til lidt over 50 grader i 10-15 minutter. De fleste smådyr dør vistnok
ved 42-43 grader, så jeg håber det virker.

Det ville bare være så fedt at ha' sådan en zappekanon som man kunne
behandle terrariet med, mens det var fuldt indrettet.

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Re: Mikrobølger til mide-bekæmpelse
Har du overvejet blot at få grillet eller kogt hele terariet ?
Prøv eventuelt ot gasse dem. saltsyre og chlor tabletter til en svømmepøl
laver en dejlig gas som slagter meget. men nu ved jeg selvfølgelig ikke
hvordan de der mider ånder.
Jeg syntes at det der microbølge stads er lidt skræmmende. jeg lavede mig en
og skød en puls på 1mS af. der stod gnister mellem mine persienner. siden
har den været i skammekrogen.

Re: Mikrobølger til mide-bekæmpelse

Jeg har haft det varmet op til godt 50 grader. Hvis det bliver ret meget
varmere tror jeg det tager skade, plastic og varm-lim smelter, glas springer
måske osv.

Så kan jeg vist lige så godt sprøjte med Ardap.  :-/

Sejt!  :-)

Jeg er lige kommet ind ad døren med den magnetron en kammerat havde scoret
til mig. Der står Samsung OM75S(31) UK på den. Den har to ben som der er
nærmest kortslutning imellem, regner med det er den direkte opvarmede
katode. Og så har den en studs med et hul på kun 5mm i diameter. Lidt vildt
der kan komme 7-800W bølger ud af det!  :-O  Den

Skød du din af med fuld blæs, og hvor langt var den fra persiennerne?  :-)

--
Ulrik Smed
Århus, Denmark

Site Timeline