Mikrobølgeovne

Ikke fordi jeg er bange for Mobilstråler eller andet hysterisk idioti (de
kender jo åbenbart ikke til trådløse telefoner,babyalarmer etc)

Mmen faktisk sad jeg lige og tænkte over de billige mikroovne til kr
400-700...nok lavet i Kina eller andet land hvor CE mærkning og EMC er noget
man nok ikke lige gider tænke så meget over, da effekten er lidt større når
ovnen køre så kunne jeg egentligt godt tænke mig om der var nogle som havde
undersøgt nogle af disse billige?.

Chr.

Re: Mikrobølgeovne
noget
når
havde

Jeg tror ikke det gør nogen foreskel om en ovn er lavet i kina, japan eller
tyskland da reglerne for godkendelse er de samme.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jeg er sikker på at man skal være meget forsigtig med at
anklage de billige produkter der kommer fra fjernøsten for
ikke at overholde standarderne, men har ved flere lejligheder
afprøvet nogle af disse orpdukter og opdaget at de opfylder
alle de krav der stilles. Jeg har også kendskab til flere
fabrikanter i Danmark der overhovedet ikke bekymre sig
om kravene overhovedet selv om de uden at blinke
klasker et CE mærke på deres produkter.
Det er min erfaring at de produkter der kommer fra fjern-
østen faktsik er af en meget høj standard, specielt når
man tager prisen i betragtning.

Mvh Max

Re: Mikrobølgeovne

Hej Chr.
Du kan ikke ligestille mobiltelefoner med trådløse telefoner og babyalarmer,
da de sender med en meget laver styrke, end en mobiltelefon, hvem ville have
en mobiltelefon, hvis den kun virkede 300m fra masten.

Re: Mikrobølgeovne

(de
babyalarmer,
have

det er heller ikke meningen,-kun at 'strålefaren' ikke kun er fra
mobiltelefoner, effekten er selvfølgelig langt mindre fra disse andre ting.

Chr.

Re: Mikrobølgeovne

idioti
ville
ting.

Nu ved jeg ikke hvad det 'farlige' område er...har læst noget med 2,4
Ghz!??!,men DECT (trådløse telefoner) ligger da på 1880 - 1900 MHz,baby
alarmer er vist på 27 mhz vel langt fra det 'farlige'

UMTS  ligger på 1900-2170 MHz.

AVI (Automatisk vognidentifikation for jernbaner)
2446 - 2454 MHz

Mikrobølgeanlæg (bl.a. rumalarmer og bevægelsesdetektorer)
2400 - 2483.5 MHz

13cm amatør båndet....

Chr.

Re: Mikrobølgeovne
Hav lige in mente, at jvf GSM standarden nedsætter terminalerne
sendeeffekten ned til 1 - 2 mW når signalet fra BTS'en er kraftigt....
Hvilket i praksis er meget ofte.

(de
babyalarmer,
have