Måske OT, butik på vesterbro?

Hejsa

Indlægget er måske OT, men der er næppe nogen andre gruppe, som er bedre, og
der er helt sikkert folk her, som kan svare.

For ca femten-tyve år siden handlede jeg meget hos en butik på
vesterbrogade, som havde alle mulige og umulige elektroniske og mekaniske
dimser, såsom motorer, gear, eltavler og 117 andre mærkelige ting.

Jeg kender ikke nummeret eller navnet, men det var ikke langt fra platanvej.
Er den nogen som ved, om denne butik eksisterer endnu, eller om der måsk er
andre i kbh?

Claus

--
Nu skal de væk! Sælges eller byttes med værkstøj.
B&G figurer samt nogle platter.

Du tænker muligvis på Radiometer.

Idag er der Brinck Elektronik (ved Nørreport) og Aage Nielsens
Eftf. på hjørnet af Sortedams Dosseringen og Nørrebrogade.

Kai

Re: Måske OT, butik på vesterbro?

Nej, nej, den kender jeg godt. Det her var en butik, som hovedsagligt havde
brugte, mekaniske og elektromekaniske ting af enhver art. Et paradis for en
hver Ole opfinder og Georg Gearløs.

Men den er nok væk, det var ikke lige en butik, man solgte til en anden..

Claus

Re: Måske OT, butik på vesterbro?

Hvis manden lever endnu, så kan han ikke være helt ung mere.  Jeg husker ham
som mindst 50 dengang for tyve år siden :-)

Claus

Re: Måske OT, butik på vesterbro?

Ja, det er nok "Special Mekanik", du tænker på.
Den oprindelige ejer solgte stedet først i 90'erne.
Den nye ejer kørte videre i samme stil, men døde desværre pludseligt.
Herefter blev butikken afviklet med hjælp fra den oprindelige ejer.
Jeg har fundet mange spændende ting der gennem tiden.
Det nærmeste man kommer et lignende sted er jo desværre nok
skrothandlerne.
F. eks. Vandtårnsvej i Gladsaxe, og Sydhavnens skrothandel.
Men man skal være der, når de gode sager kommer ind, ellers bliver det
hele jo kværnet.

bilr

Re: Måske OT, butik på vesterbro?

Hmmm.... du er sikker på, at det ikke var Autometer på Gl. Kongevej du
tænker på. Den ligger ulige numre mellem Tullingade og Værnedamsvej og
er nu modetøj.

Hvis det er Vesterbrogade var det måske Rex elektronik der lå lige numre
lige efter Platanvej; men han gjorde det mest komponenter, ram og
bambuspc'ere. Han eksisterer heller ikke mere, det ordnede Told og Skat;-)

Christian Treldal

Re: Måske OT, butik på vesterbro?

Nope, det var en speciel  mekanik butik.

Han havde alt inden for små og store motorer, gearkasser, relæer, tandhjul,
skiftedimser, styretavler samt 117 millioner andre ting inden for strøm og
mekanik. Alt sammen antageligvis brugt fra nedlagte lagre, værksteder og
industrianlæg. Det var ikke en decideret elektronikforretning.

Men som sagt, så er det mange år siden jeg var der sidst. Den lå på venstre
side, når man kommer fra centrum, vistnok nogle hundrede meter før
platanvej.

Claus
--
Tyverialarm sælges! Kun kr 499,-
Indbygget telefon dialer.  3 styk trådløse rumfølere.

mvh,
Bjarne

Re: Måske OT, butik på vesterbro ?
Hej

Butikken hed special mekanik, og lukkede for vel omkring 15 år siden.

Claus
væk.

Re: Måske OT, butik på vesterbro?

Ok, jeg tænkte det nok. Det er sådan noget, man ikke kan leve af  i dag,
desværre :-(

Claus

Site Timeline