Måling af frekvensgang ????

Jeg har et F8%nske om mE5%le/dokumentere frekvensgangen pE5% nogle gamle
rF8%rforstE6%rkere.

FF8%r i tiden brugte man en x/y-skriver styret af outputtet fra
henholdvis  tonegenratoren og forstE6%rkeren.

Jeg vil gerne kunne gF8%re det samme fra en pc.

Findes der nogle programmer man kan gF8%re dette med ??

fx via line-out og line-in signalerne eller ???

Hvordan gF8%r I ???

F2E%

Re: Måling af frekvensgang ????

Lån et instrument beregnet til opgaven.

Hvis du skal gøre det selv kræver det jo bl.a. til at starte med
at du har et kalibreret LF-måleinstrument. Har du det, ja så
er det jo bare at komme igang med tonegenerator og mm-papir.

Re: Måling af frekvensgang ????

Jeg har et ønske om måle/dokumentere frekvensgangen på nogle gamle
rørforstærkere.

Før i tiden brugte man en x/y-skriver styret af outputtet fra
henholdvis  tonegenratoren og forstærkeren.

Jeg vil gerne kunne gøre det samme fra en pc.

Findes der nogle programmer man kan gøre dette med ??

fx via line-out og line-in signalerne eller ???

Hvordan gør I ???

F.

Jeg bruger Smaart Live: http://www.siasoft.com/products/smaart_live.html

/peter

Re: Måling af frekvensgang ????

Check RMAA fra http://audio.rightmark.org/download.shtml

Den kan omdanne et normalt lydkort til en advanceret målestation med
frekvensgang, støj, forvrængning etc ... dog selvfølgelig begrænset af
kvaliteten på lydkortet.

/Preben Friis

Site Timeline