Måling af µV ?

Jeg savner en evt. enhed for tilslutning til fx. et multimeter. Nogen der har et godt råd, evt. diagram. Jeg har brug for fuldt udslag v. fx 10 µV AC

På forhånd tak for svaret.

Børge

Reply to
Børge Larsen

Hej Børge

Køb noget færdigt, du får det aldrig til at virke ordentlig hvis du ikke har lave meget af den slags før.

"Max" skrev i en meddelelse news:46a9ea0a$0$15878$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Ja. jeg er godt klar over at der kan være støj og skærmnings problemer. Men så må øvelsen være at løse disse.

Børge

Reply to
Børge Larsen

Hvis det du skal måle på har lav udgangsimpedans, kunne en trafo måske bruges til at hæve spændingen.

--
Ulrik Smed
Aarhus, Denmark

Brug en radiomodtager med et udtag til et udv. voltmeter.

--
MVH.
Finni

Hvilke frekvenser taler vi om?

10uV FSD er nærmest umuligt uden båndbreddebegrænsning.
Reply to
Ole Geisler